דיגיטל וטק

התקלה העולמית: המומחים מבהירים כמה זמן ייקח לחזור לשגרה

קריסת מערכות Windows עקב עדכון פגום לתוכנת Falcon של CrowdStrike משבשת מאז יום שישי מערכות קריטיות בעולם ובישראל. צוותי IT ומומחים עובדים במרץ על תיקון לבעיה, אך מומחים מבהיריך כי ייתכן שיעברו שבועות עד לחזרה לשגרה
רפאל בן זקרי | 
תקלה בסמארטפון
התקלה העולמית הגדולה במערכות Windows שגרמה להשבתת מערכות קריטיות ברחבי העולם ואף בישראל, עדיין מצריכה הרבה עבודה לפתרון, ולפי מומחים, ייתכן שיעברו שבועות עד שהכול יחזור לשגרה.
הקריסה נגרמה עקב עדכון פגום לתוכנת Falcon המנוהלת בענן על ידי חברת האבטחה CrowdStrike, שהיא קריטית להגנת פלטפורמות IT רבות, ובמיוחד למערכת ההפעלה Windows.
צוותי IT, כמו גם מהנדסים מ-CrowdStrike ומיקרוסופט, עובדים במרץ כדי להחזיר את המערכות לפעולה. החדשות הטובות הן שהבעיה זוהתה והתיקון בדרך, ואין סימנים לכך שמדובר בפעולת סייבר. עם זאת, עדיין ייתכנו קשיים בהפעלת המחשבים. "התיקון יצטרך להיות מיושם על מחשבים רבים ברחבי העולם," אמר אדם ליאון סמית' מהאגודה הבריטית למחשוב (BCS). "אז אם מחשבים מקבלים מסכים כחולים ולולאות אינסופיות, זה יכול להיות יותר קשה וייקח ימים ושבועות".
ההשפעות של התקלה ממשיכות להיות מורגשות ברחבי העולם. מערכות קריטיות כמו תחבורה, בריאות, מסחר אלקטרוני ותשתיות אחרות מתחילות לחזור לפעולה, אך עדיין קיים עומס שיש לטפל בו. בינתיים, הרשויות מזהירות משתמשים להיזהר מהונאות הקשורות לתקלה ב-CrowdStrike ולהיזהר ממיילים המתחזים להודעות מ-CrowdStrike או מיקרוסופט, או כל מקור תמיכה טכנית שאינכם מכירים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה