דיגיטל וטק

"תקלת המחשוב – אירוע משנה מציאות שאנו רק בתחילתו"

בעקבות תקלת המחשוב בחברת Crowdstrike שגרמה לטלטלה עולמית, מומחה בכיר ממוסד הטכניון אומר: ״מדובר באירוע משנה מציאות גלובאלית שאנו בתחילתו. קבוצות תקיפה בעולם מנסות לנצל את המצב״
מערכת ice | 
סייבר (צילום CYFOX)
תקלה דרמטית שמקורה בחברת חברת אבטחת הסייבר הבינלאומית CrowdStrike שיבשה היום את פעילות הבנקים בישראל, מערכת הבריאות, טיסות ברחבי העולם ועוד. לדברי עידו גנור, מרצה סייבר בכיר בקורס מנהלי מערכות מידע של ביה״ס ללימודי המשך הטכניון ומנכ"ל חברות איי פי וי סקיוריטי יועצים וסיסוטריה בע"מ, ייתכן שאנחנו רק בהתחלה.
גנור: ״פירצת Crowdstrike הינה אירוע מתגלגל ומשנה מציאות גלובלית. אנו רק בתחילתו. להערכתי, קיימת סבירות גבוהה שזה אירוע תקיפה, שאת השלכותיו עדיין איננו יודעים, ולא ׳טעות אנוש׳ של צוות המתכנתים ובקרת האיכות של חברת Crowdstrike.
"חשוב לזכור שכל קבוצות התקיפה בעולם עוקבות ומנסות לנצל את המצב ולכן המלצותינו לחברות שנפגעו להפעיל את צוות הטיפול באירועים הכולל הנהלה ולקבל החלטה עסקית האם להתקין במיידי את הפתרון הזמני אותו פרסמה חברת Crowdstrike או להמתין עוד יום-יומיים לעדכונים שעוד יגיעו עם פתרונות שלא הוצעו בחופזה".
עוד ממליץ גנור, לחברות שקיומן תלוי בתפעול מערך הייצור, "מומלץ לבצע את הפתרון המוצע במיידי אך רק על המערכות הקריטיות של הארגון. לחברות שלא נפגעו מומלץ לבדוק מי משרשרת האספקה שלהן נפגע ומה השפעתו על הארגון ולבצע חשיבה מחדש על אופן ביצוע העדכונים במערכות הקריטיות שלהן באופן שיכול למנוע היפגעות בזמן אמת מעדכונים כגון זה של Crowdstrike״.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה