דיגיטל וטק

עובדים בבנקים לא מתחברים מרחוק; עיקר הבעיות נצפו בבנקים ובמערכת הבריאות

במערכת הבנקאית עוסקים כרגע בבקרת נזקים אולם ככל הידוע, נכון לרגע זה הלקוחות לא נפגעו. הבנקים שנפגעו: לאומי, מזרחי ובשוליים הפועלים; הבינלאומי חזר לתפקוד מלא ודיסקונט לא עובד על המערכות המדוברות. ומי כלל לא ניזוק? הסקירה המלאה
ניצן כהן | 
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
ה״תקלה״ במערכות המיחשוב בישראל פוגעת כרגע במלוא עוצמתה בבתי החולים ומד״א. לפחות כך על פי הדיווחים כרגע.
במערכת הבנקאית פועלים על פי נוהל מסודר וכרגע לפחות לא נראה שיש פגיעה ביכולת של הלקוחות לבצע פעולות בסיסיות.
בחברות כרטיסי האשראי: ישראכרט סיימה את הבדיקה שלה ונראה כי היא מהחברות הבודדות שלא נפגעו מ״התקלה״ שכן הם לא עובדים עם המערכת המדוברת.
בחברת כרטיסי האשראי MAX נצפתה פגיעה וכרגע לפחות הנושא נבדק לעומקו.
מ-MAX נמסר כי לצערנו, בשל תקלה רוחבית אצל חברה גלובלית שמספקת שירותי מחשוב לגורמים רבים במשק, אנו חווים תקלה רוחבית בערוצי השירות. אנחנו פועלים על מנת לפתור אותה ולחזור לתת שירות מלא בהקדם. מתנצלים על חוסר הנוחות.
בבנק מזרחי טפחות נרשמה פגיעה שכרגע מנטרלים אותה. מהבנק נמסר: "ארגונים גדולים בארץ ובכל רחבי העולם מדווחים על תקלות ושיבושים במערכות המחשוב שלהם, שמקורם במערכת המסופקת על ידי ספק תשתית עולמי המשרת ארגונים רבים . לצערנו, גם אנו חוויים קשיים ועושים את מירב המאמצים לייצר מעקף טכנולוגי אשר יאפשר לנו להעניק לכם את השירות המיטבי. צוותי הנדסה פועלים בכדי לסיים את התקלה בהקדם, וכמובן שנעדכן בכל התפתחות. תודה על ההבנה ומצטערים על אי הנעימות".

בבנק הפועלים כרגע מבצעים בדיקות נרחבות אולם שם מדגישים שאין פגיעה בלקוחות ואין חשש למשהו כזה. מבנק הפועלים נמסר: "בעקבות התקלה הטכנית העולמית שמקורה בחברת הטכנולוגיה CrowdStrike, אנו מנטרים את השפעתה על הבנק. נכון לרגע זה, לא נראית השפעה מהותית על הלקוחות".
בבנק הבינלאומי נצפתה פגיעה במספר סניפים למשך שעה. מערכי הסייבר של הבנק טיפלו בבעיה ובבינלאומי הכל חזר לשגרה. יש לציין שבבינלאומי לא הייתה פגיעה במערכי המיחשוב ללקוחות קרי, אתר הבנק והאפליקציה.
בחברת הביטוח מגדל לא נצפתה פגיעה שכן בחברה לא עובדים עם המערכות האלה. יחד עם זאת מערכי החירום של החברה בוחנים כל הזמן את המערכת לוודא שכך המצב יישאר.
באל על גם כן לא נצפתה פגיעה שכן גם חברת התעופה לא עובדת עם המערכות שנפגעו וגם כאן מערכי הסייבר פועלים לוודא שהדבר יישאר ככה. דוברות אל על מסרה כי "עם זאת, אנו מתחילים להתעדכן על שינויים ועיכובים בנחיתות והמראות בשל השפעת התקלה על נמלי תעופה בעולם. בשלב זה בעקבות התקלה, טיסת אל על LY2371 שתוכננה לנחות בברלין הוסטה לפראג ונחתה שם כעת. נשוב ונעדכן לפי הצורך".
בחברת הביטוח כלל לא נצפתה פגיעה אולם מערכי החירום של החברה פועלים שכך הדבר יישאר.
בנק ישראל מסר כי "תקלה טכנית עולמית, בחברת הטכנולוגיה CrowdStrike, מייצרת גם השפעה חלקית על המערכת הבנקאית, אשר מודעת לאירוע ומטפלת בו. הפיקוח על הבנקים עוקב אחר הנושא ויעדכן בהתאם לצורך".
חברת תבל, המפעילה את הרכבת הקלה: תנועת הרכבת הקלה פועלת כסדרה. ניתן לתקף את הנסיעות ברב קו ובאפליקציה. קיימות תקלות בתשלומי אשראי במכונות טעינת הרב קו.
מחברת נמלי ישראל נמסר: "עבודתם של חלק ממערכות המיחשוב חברת נמלי ישראל השתבשה הבוקר בשל התקלה הטכנית העולמית בחברת CrowdStrike. חנ״י מטפלת בנושא באמצעות צוותים טכניים ומקצועיים, על מנת להשיב את מערכת תס״ק ים לפעילות מלאה באופן מיידי. תירגולים שנעשו בשבועות האחרונים, לעבודה בחירום,  ללא מיחשוב, מאפשרים  לחברות התעבורה הימית להמשיך ולהעניק שירות לנמלים. חשוב להדגיש כי לא מתרחש שום אירוע של מתקפת סייבר על מערכות החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה