דיגיטל וטק

מטא במהלך יוצא דופן: למי תעניק גישה לנתוני אינסטגרם?

מטא מעניקה גישה לקבוצת חוקרים לבחינת השפעת המדיה החברתית על בני נוער. במשך שישה חודשים, חוקרים ינתחו את נתוני אינסטגרם ויחפשו קשרים בין השימוש בפלטפורמה לבריאות הנפשית והחברתית של בני נוער. מה יגלו החוקרים?
רפאל בן זקרי | 
חשבונות אינסטגרם שנפרצו (צילום shutterstock, vecteezy)
מטא בוחרת להעניק גישה לקבוצת חוקרים לבחון את השפעת הרשתות החברתיות על בריאות הנפש של בני נוער. במסגרת שיתוף פעולה עם Center for Open Science, מטא השיקה תוכנית פיילוט שתפיק מחקרים עצמאיים על השפעת המדיה החברתית על בריאות הנפש של מתבגרים.
התוכנית תאפשר לחוקרים גישה לנתוני אינסטגרם במשך שישה חודשים כדי לבדוק את ההשפעות החיוביות והשליליות של השימוש בפלטפורמה על בני נוער וצעירים. המחקר יבחן את ההבדלים בין אוכלוסיות גדולות בעולם ואת הסיבות לקשרים הסטטיסטיים בין שימוש באינסטגרם לבריאות חברתית או רגשית.
הנתונים שהחוקרים יוכלו לגשת אליהם יגיעו מחשבונות מ-24 מדינות, וכוללים את העוקבים של המשתמשים, החשבונות שהם עוקבים אחריהם, הגדרות החשבון וכמות הזמן שהם מבלים באפליקציה. עם זאת, החוקרים לא יקבלו גישה למידע דמוגרפי או לתכנים שהמשתמשים מפרסמים ומגיבים עליהם.
מחקרים קודמים שנערכו על ידי חוקרים מ-MIT, אוניברסיטת ניו יורק וסטנפורד מצאו קשרים בין השימוש במדיה החברתית לבין מצב הנפש של המשתמשים. העדויות של ארתורו בג'אר, לשעבר מנהל ההנדסה בפייסבוק, הצביעו על כך שמטא הייתה מודעת לסכנות שבמוצריה ובחרה לא לפעול בהתאם. בג'אר העיד בפני תת-ועדת הסנאט כי 13% מהמשתמשים באינסטגרם בגילאי 13-15 חוו הטרדות מיניות בלתי רצויות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה