דיגיטל וטק

חשיפה: כך מנצלת קהילת ויקיפדיה הערבית את הפלטפורמה לשימוש פוליטי

כאשר מחליפים את שפת הערך בויקיפדיה לשפה הערבית, הלוגו מעוצב בצורה פוליטית, וכן תופיע הודעה שאינה תופיע בשאר השפות. ויקימדיה ישראל: ''ויקיפדיה הערבית החליטה לנצל את משאבי המותג ויקיפדיה לשימוש פוליטי שאינו ראוי''
דורון בלוך |  1
ויקיפדיה בערבית (צילום צילום מסך)
באתר 'ויקיפדיה', כאשר נכנסים לערך לערך מסויים, ניתן להחליף לשפה אחרת המוצעת לאותו הערך. בתקופה האחרונה, כאשר מחליפים את הערכים לשפה הערבית, מופיעה הודעת תמיכה בפלסטינים.
ראשית, הלוגו המפורסם של ויקיפדיה, הכדור העשוי חלקי פאזל ועליו אותיות, מופיע בשפה הערבית עטוף בצעיף שבצידו האחד הדגל הפלסטיני, ובצידו השני הכאפייה המזוהה עם הפלסטינים. ובנוסף, קופצת בראש הדף הודעה בולטת, בטקסט בצבעי אדום ולבן על רקע שחור. על פי נוסח ההודעה, כתוב בערבית: ''סולידריות עם העם הפלסטיני. לא להשמדה החברתית בעזה,לא להרג האזרחים. לא לתקיפת הבתי חולים ובתי ספר, לא להטעיה. הפסיקו את המלחמה והפיצו את השלום הצודק הכולל'. 

צילום מסך של האתר בעברית
במענה לשאלת ice, הגיבו  מ'ויקימדיה' ישראל, מפעילת אתר ויקיפדיה, כי הדבר נעשה על ידי קהילת ויקיפדיה בערבית, וכי ''כל קהילה יכולה לקבל החלטות על מדיניות, כמו גם העיצוב של ויקיפדיה באותה שפה, והיא לא נזקקת לאישור''. 
בנוסף, נמסר ל-ice מויקימדיה ישראל בתגובה: "כל קהילה בוויקיפדיה מתנהלת בצורה עצמאית ומקבלת החלטות על מדיניות ותכנים בפרויקט בשפה שלה. לצערנו, קהילת ויקיפדיה הערבית החליטה לנצל את משאבי מותג ויקיפדיה לשימוש פוליטי שאינו ראוי. קהילת ויקיפדיה העברית וויקימדיה ישראל הביעו את מחאתם על כך בפורומים הבינלאומיים של תנועת ויקימדיה וכן בפני הוועד המנהל של קרן ויקימדיה, שלצערינו נמנעת מלהתערב בהחלטת הקהילה הערבית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אהרון
    גיורא 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מאוד
    סגור