דיגיטל וטק

מחקר מפתיע: כך מזהים תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית

מחקר חדש מצא כי מילים מסוימות בשפה האנגלית מופיעות בתדירות גבוהה יותר בטקסטים מאז הגעת הבינה המלאכותית לחיינו, וחשף כמות מפתיעה של תקצירים מדעיים שנכתבו בעזרת AI
רפאל בן זקרי | 
ChatGPT (צילום unsplash)
מאז פריצת הבינה המלאכותית לחיינו, חברות רבות מתמודדות עם האתגר של זיהוי טקסט שנוצר על ידי בינה מלאכותית ולא על ידי בני אדם, ולא תמיד בהצלחה. כעת, קבוצת חוקרים פיתחה שיטה חדשה לאומדן השימוש בבינה מלאכותית בטקסטים.
במחקר, שהתפרסם באוניברסיטת טובינגן בגרמניה ואוניברסיטת נורת'ווסטרן בארה"ב, החוקרים זיהו טקסטים עם "מילים עודפות" שהחלו להופיע בתדירות גבוהה יותר מאז שהבינה המלאכותית הפכה לנגישה לפני קצת יותר משנה. החוקרים הגיעו למסקנה כי "לפחות 10 אחוזים מהתקצירים המדעיים של שנת 2024 עובדו בעזרת בינה מלאכותית."
החוקרים ניתחו 14 מיליון תקצירי מאמרים שפורסמו ב-PubMed בין 2010 ל-2024, ומדדו את התדירות היחסית של כל מילה כפי שהופיעה בכל שנה. הם השוו את התדירות הצפויה של המילים לפי המגמות שלפני 2023 לתדירות בפועל בשנים 2023 ו-2024, כאשר הבינה המלאכותית החלה להיות בשימוש נרחב. הם גילו כי הופעת הבינה המלאכותית הובילה לעלייה חדה בתדירות של מילים סגנוניות מסוימות, שלא נראתה קודם לכן.
התוצאות הראו שמילים כמו "delves" (מעמיק), "showcasing" (מציג) ו-"underscores" (מבהיר) זינקו בשימוש לאחר הגעת כלי הבינה המלאכותית למשתמשים בבית. מילים נוספות כמו "potential" (פוטנציאלי), "findings" (ממצאים) ו-"crucial" (מכריע) הפכו נפוצות הרבה יותר בתקופה זו. השינויים הללו לא התרחשו בעבר באופן כה מסיבי, אלא רק במקרים של אירועי בריאות עולמיים מרכזיים כמו אבולה וקורונה.
החוקרים ציינו כי בתקופה שלאחר תפוצת הבינה המלאכותית, מאות מילים עם עליות פתאומיות ומובהקות בשימוש המדעי לא היו קשורות לאירועי עולם, והיו בעיקר מילים סגנוניות כמו פעלים, תארים ותארי פועל. הם סבורים כי העלייה בתדירות השימוש במילים אלו עשויה לשמש כסימן זיהוי לשימוש בבינה מלאכותית.
זיהוי השימוש בבינה מלאכותית חשוב, מכיוון שמודלי שפה גדולים ידועים בכך שהם לעיתים מספקים סיכומים שגויים או טענות שגויות שנשמעות משכנעות. ככל שהמילים המזוהות עם בינה מלאכותית הופכות ליותר מוכרות, עורכים אנושיים עשויים להשתפר בזיהוי  טקסטים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה