דיגיטל וטק

טבעת חכמה או שעון חכם? כך תדעו איזה מכשיר לביש לרכוש

עם ההשקה הקרובה של ה-Galaxy Ring של סמסונג, עולה השאלה האם כדאי לבחור בשעון חכם או בטבעת חכמה. בהשוואה מפורטת, תוכלו לראות את כל היתרונות והחסרונות של שני המכשירים הלבישים, כדי שתוכלו לבחור את המכשיר המתאים ביותר לצרכים שלכם
רפאל בן זקרי | 
Galaxy Watch FE (צילום Sudhanshu Ambhore)
עם ההשקה ההולכת וקרבה של הטבעת החכמה של סמסונג, ה-Galaxy Ring, השבוע, וטבעות אחרות שכבר קיימות, כמו Oura או Amazfit, הגיע הזמן להחליט האם כדאי לכם גם שעון חכם וגם טבעת חכמה, או בכלל רק אחד מהם. ההבדלים בין השניים אמנם נראים לעין במבט ראשון, אך בתוכם מסתתרים הבדלים משמעותיים נוספים.
מייקל היקס מ-Android Central ביצע השוואה מקיפה בין שעונים חכמים לטבעות חכמות, לפי מגוון פרמטרים כמו בריאות, חיי סוללה, פיצ'רים מתקדמים ועוד.
נתחיל בתכונות הבריאות. רוב הטבעות החכמות מודדות דופק, רמות חמצן בדם, טמפרטורת עור, נשימה ושינה. טבעות חכמות רבות מתמקדות בדופק במנוחה וברמות מתח. לעומת זאת, שעונים חכמים מציעים גם בדיקת אק"ג לזיהוי פרפור פרוזדורים, כמו בשעוני סמסונג, גוגל ואפל, מה שמאפשר מעקב בריאותי מקיף יותר.
כשמדובר בחיי הסוללה, יש הבדל משמעותי. שעון חכם עם אפליקציות ואינטגרציה לטלפון מחזיק בין 18 ל-100 שעות. לעומתם, טבעות חכמות מחזיקות בין 4 ל-9 ימים, תלוי בגודל ובמותג. לדוגמה, Oura Ring Gen 3 מחזיקה עד 7 ימים, בעוד שלפי הדיווחים ה-Galaxy Ring של סמסונג עשויה להחזיק עד 9 ימים. היתרון הברור כאן הוא שמירה על חיי סוללה ארוכים יותר בטבעות חכמות.
אם נדבר על דיוק, לטבעות חכמות יש יתרון במדידת דופק בזכות מיקום כלי הדם באצבעות, אך הן עלולות להיתקל בקשיים במהלך פעילות גופנית כאשר הדם זורם בעוצמה. לעומת זאת, שעונים חכמים מצוידים ב-GPS ואמינים יותר במעקב אחר צעדים ופעילות גופנית. זה הופך אותם לאמינים יותר במגוון רחב של מצבים.
מעבר לכך, טבעות חכמות מתמקדות בעיקר במעקב בריאותי וכושר. הן לא מאפשרות ביצוע שיחות טלפון או בדיקת התראות כמו שעונים חכמים, למרות שחלקן מציעות רטט כהתראה. מבחינת נוחות, טבעת חכמה קלה יותר ונוחה יותר לשינה, בעוד ששעונים חכמים כבדים יותר ומציעים עיצובים מגוונים יותר.
בסופו של דבר, המחיר הוא גורם מכריע. טבעות חכמות עולות בין $250 ל-$400, כאשר לחלקן יש מנויים למידע ונתונים נוספים, כמו Oura שגובה $5.99 לחודש. שעונים חכמים מגיעים עם תג מחיר גבוה יותר אך מציעים יותר פונקציות חכמות.
לסיכום, אם אתם מחפשים מעקב בריאותי ונוחות, טבעת חכמה היא הבחירה המועדפת. אם אתם מעדיפים פונקציות חכמות והודעות, שעון חכם הוא הבחירה הנכונה עבורכם. ואל תשכחו כי הבחירה הסופית תלויה בצרכים האישיים שלכם ובמה שאתם מחפשים במכשיר הלביש שלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה