דיגיטל וטק

גוגל מכריזה על השינוי הגדול בתולדות שירות התרגום שלה

גוגל מכריזה על ההרחבה הגדולה ביותר לשירות התרגום שלה, Google Translate. עשרות שפות חדשות מצטרפות לשירות, ויביאו לשינוי משמעותי באופן שבו אנו מתקשרים ברחבי העולם. מה המשמעות של הצעד הזה ומה הוא כולל? כל הפרטים
רפאל בן זקרי |  3
גוגל תרגום (צילום Shutterstock)
גוגל הכריזה על ההרחבה הגדולה ביותר בתולדותיה עבור שירות התרגום שלה, Google Translate, עם הוספת 110 שפות חדשות, שמכסות כ-614 מיליון דוברים ברחבי העולם. ההרחבה היא חלק מיוזמת "1,000 השפות" שהוכרזה בסוף 2022, שמטרתה לתמוך באלף השפות המדוברות ביותר בעולם באמצעות בינה מלאכותית.
כ-25% מהשפות החדשות שנוספו מגיעות מאפריקה, כאשר רשימת השפות כוללת בין היתר את אפאר, קנטונזית, מאנקס, פנג'אבי (שאהמוקי), תמאזיגת ועוד. גוגל ציינה שחלק מהשפות החדשות כוללות דוברים מעטים בלבד, בעוד אחרות כוללות עד 100 מיליון דוברים. לדוגמה, השפה מאנקס שהייתה על סף הכחדה לפני כמה עשורים, כעת כוללת אלפי דוברים בזכות מאמצי שיקום.
גוגל זוקפת את השדרוג המשמעותי הזה למודל השפה הגדול PaLM 2, ששיחק תפקיד מרכזי בהבאת השפות הללו לאפליקציות במחשב ובמובייל. החברה גם הכירה באתגרי הזיהוי והתמיכה בשפות חדשות, כיוון שהן עשויות להשתנות במגוון גורמים כמו דיאלקטים ואיות. לשם כך, היא עבדה עם דוברי השפות ומומחים בלשניים כדי לתמוך בעוד שפות ווריאציות שלהן בעתיד.
גוגל התמודדה גם עם שפות בעלות דמיון רב, כמו קריאול סיישל וקריאול מאוריציוס, שהן שפות המבוססות על צרפתית, או אוודי ומרוודי הקשורות להינדית, והצליחה להבחין בין הדיאלקטים השונים כדי לספק תרגום מדויק.
השימוש בבינה מלאכותית מאפשר כיום התקדמות משמעותית בתחום השפות והתרגום, והצעד של גוגל הוא עוד אחד בדרך לעולם גלובלי יותר, במקביל למאמציה בתחום הבינה המלאכותית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ומה עם איידיש?
    איידישמאמא 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי אוכל להבין סוף סוף את השכנים שלי שמדברים איידיש? למה אין לזה תמיכה עדיין?
    סגור
  • 2.
    שישפרו את התרגום מעברית לערבית ולהפך (ל"ת)
    נתי 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ותודה ל< יש כתבה בערוץ 12 על האוזניות המתרגמות
    דג זהב 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילה במילה ואפילו פרס תנחומים אין אה אבישי . לא יפה
    סגור