דיגיטל וטק

זה הזמן לשדרג: כך תדעו אם הסמארטפון שלכם עומד לסיים את חייו

הסוללה מתרוקנת במהירות, המסך לא מגיב, והמכשיר איטי? כל אלה בעיות שחווים משתמשים עם הסמארטפון שלהם. אבל בעוד שחלק מהבעיות יכולות להיפתר לפעמים באמצעות עדכון גרסה או תיקון קל במעבדה, בעיות אחרות מסמנות את סופו הקרב של המכשיר שלכם. כך תדעו אם הגיע הזמן להחליף גם את שלכם
רפאל בן זקרי | 
אייפון (צילום shutterstock)
הסמארטפון שלכם מתחיל לקרטע ואתם מתלבטים אם להחליף אותו? עם אירועי ההשקה הקרובים של הקיץ ואירועי ההשקה של הסתיו, זו עשויה להיות הזדמנות טובה לשדרוג המכשיר שלכם. אבל איך יודעים מתי באמת הגיע הזמן? הנה שמונה סימנים שיעזרו לכם להחליט אם כדאי להמשיך לתקן את הטלפון הישן או להשתדרג למכשיר חדש.
1. הסוללה מתרוקנת במהירות: אם אתם טוענים את הטלפון במלואו בלילה וצריכים להטעין אותו שוב עד הצהריים, זה סימן שהגיע הזמן לטלפון חדש. בממוצע, סוללה מחזיקה בין 3 ל-5 שנים. לדברי אפל, ניתן לטעון אייפון לפחות 500 פעמים לפני שקיבולת הסוללה יורדת ל-80%. כשהסוללה שלכם מתחת לסף הזה, תצטרכו להטעין את הטלפון יותר פעמים במהלך היום.
2. המסך שבור או לא עובד כראוי: אם מסך המגע בטלפון לא מגיב, זה מאוד לא נוח. מסכי מגע הם רגישים ויכולים להידרדר עם הזמן. אם המסך שלכם סדוק או שבור, ייתכן שלא תוכלו אפילו לחייג ממנו, בעוד שנזק בלתי נראה לעין פוגע בחיישנים הפנימיים.
3. המכשיר איטי: אם כל פעולה מופיעה על המסך חמש שניות אחרי שלחצתם עליו, סיכוי סביר שזה מעיד על התיישנות הטלפון. לפני שתחליטו שהבעיה היא בהתדרדרות המכשיר, ודאו שהתקלה לא נגרמת מרשת גרועה, או מריבוי אפליקציות פתוחות בו זמנית. בנוסף, נסו לעדכן גרסה למכשיר.
4. המכשיר לא מקבל עדכונים: מתי הייתה הפעם האחרונה שהטלפון שלכם קיבל עדכון גרסה? אם אתם לא זוכרים, ייתכן שהגיע הזמן לבדוק את הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה ולעדכן את המכשיר ידנית, אם מתאפשר בכלל.
5. המכשיר מתחמם יתר על המידה: אם אתם לא יכולים להחזיק את הטלפון בידיים בגלל חום יתר, הוא הגיע לנקודת האל-חזור. גם אם המכשיר מתחמם כשהוא אינו בשימוש, מדובר בבעיה, כאשר התחממות יתר עלולה להיות גם מסוכנת לעיתים.
6. המכשיר כבה ונדלק מחדש באופן אקראי: אתם באמצע שיחה חשובה ופתאום השיחה נקטעת. הטלפון מבצע הפעלה מחדש ללא סיבה. אם זה קורה לעיתים קרובות, זה סימן ברור שהטלפון כנראה הולך לשבוק חיים.
7. המכשיר חווה בעיות בחיבור לרשת: אם אתם מתקשים להתחבר לרשת סלולרית או ל-Wi-Fi למרות שכל ההגדרות תקינות, ייתכן שמדובר בכשל חומרה שמסמן את סופו של המכשיר שלכם.
8. המכשיר לא נטען או נטען לאט: אם זמן הטעינה של המכשיר התארך משמעותית או שהוא לא נטען כלל, ייתכן שהבעיה היא בכבל, במטען או בשקע הטעינה של המכשיר. אבל במקרה שגם לאחר החלפת הכבל והמטען הבעיה נמשכת, ייתכן שתצטרכו להחליף את הטלפון.
שימו לב כי לעיתים, תקלות רבות ניתנות לפתרון באמצעות עדכון גרסה או תיקון קל במעבדה. ישנן בעיות קשות יותר הניתנות לטיפול במעבדה, אך העלויות של חלפים כאלו גבוהות מאוד. במצב כזה, ייתכן וכדאי לשקול רכישת מכשיר חדש במחיר שלפעמים דומה למחיר התיקון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה