דיגיטל וטק

פערי השכר נחשפים: כמה מרוויחים המנכ"לים של ענקיות הטכנולוגיה?

נתונים חדשים חושפים פערי שכר משמעותיים בין מנכ"לי חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם לעובדיהן. בעוד שהעובדים נהנים מתגמולים מרשימים, המנכ"לים מקבלים תגמולים עצומים. וגם: באיזו חברה המנכ"ל לא מקבל שכר
רפאל בן זקרי | 
חברות הטכנולוגיה הגדולות (צילום Shutterstock)
בעוד שמניותיהן של שבע חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, או "שבע המופלאות" כפי שהן מכונות, הובילו את מדד S&P 500 לשיאים חדשים בשנה החולפת, נחשפים פערים משמעותיים בין שכר המנכ"לים לבין שכר העובדים בחברות אלו. נתונים שפרסם Visual Capitalist מראים כי בעוד העובדים מקבלים תגמולים מרשימים בהחלט, המנכ"לים נהנים מתגמולים עצומים.
מטא, חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם מובילה עם תגמול חציוני לעובד בגובה 379 אלף דולר בשנה, אך מנכ"ל החברה נהנה מתגמול כולל של 24.4 מיליון דולר, כאשר הפער הזה נצפה ברקע ההתייעלות והקיצוצים הנרחבים שבוצעו בחברה במהלך השנה.
באלפבית, חברת האם של גוגל, התגמול החציוני לעובד עמד על 315,531 דולר, בעוד שהמנכ"ל זכה לתגמול כולל של 8.8 מיליון דולר. אף על פי שהפערים קטנים יותר יחסית למטא, הם עדיין משמעותיים.
אנבידיה, המובילה בתחום השבבים לשוק הבינה המלאכותית, מציעה לעובדיה תגמול חציוני של 266,939 דולר, בעוד שמנכ"ל החברה קיבל 34.2 מיליון דולר בשנה. התגמול הגבוה לעובדים מתאפשר בזכות המניה הצומחת של החברה ועוד הטבות נלוות, אך הפער הגדול בין שכר העובדים לבין שכר המנכ"ל מדגים את הפערים בתגמולים בין הרמות השונות בארגון.
במיקרוסופט, הפערים אף גדולים יותר. העובדים נהנו מתגמול חציוני של 193,770 דולר, בעוד שהמנכ"ל קיבל 48.5 מיליון דולר. לעומת זאת, אצל אפל, התגמול החציוני לעובד עמד על 94,118 דולר, בעוד שמנכ"ל החברה קיבל תגמול כולל של 63.2 מיליון דולר.
בטסלה, הפערים מעניינים במיוחד. התגמול החציוני לעובד היה 45,811 דולר, בעוד שמנכ"ל החברה, אילון מאסק, לא קיבל שכר ישיר כלל, אלא תוגמל באמצעות אופציות מבוססות ביצועים. למרות שהתגמול שלו ב-2023 היה אפס, הוא זכה בעבר לתגמולים עצומים בתנאי שהחברה תעמוד ביעדים מסוימים.
מי שסוגרת את הרשימה היא ענקית הסחר האלקטרוני, אמזון, שבה התגמול החציוני לעובד עמד על 36,274 דולר בלבד, בעוד שהמנכ"ל קיבל 1.4 מיליון דולר. מתכון השכר הנמוך, יחסית, נובע ככל הנראה מסוג העבודה שאותה מבצעים חלק מהעובדים של החברה, בהם מחסנאים ועובדים זוטרים אחרים.
הנתונים שפרסם Visual Capitalist משקפים את המורכבות של התעשייה, שבה חברות גדולות משקיעות הון עתק בהנהגה הבכירה, בעוד שהעובדים הזוטרים יותר מקבלים שכר נמוך יחסית, וגם מצביעים על הדינמיקה המורכבת של שוק העבודה בתעשייה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה