דיגיטל וטק

בשיתוף עם המשטרה: רשת המעקב של FedEx שמדאיגה את כולם

כוח משטרתי חשאי של חברת המשלוחים הגדולה משתף פעולה עם המשטרה בארה"ב לבניית רשת מעקב רכב מבוססת AI. באמצעות כלי המעקב, החברה מנטרת מתקני הפצה ומשתפת צילומים עם רשויות האכיפה, במה שמעורר דאגה אצל פעילי זכויות אזרח המזהירים מפני המהלך
רפאל בן זקרי | 
פדקס (צילום Shutterstock)
כוח משטרתי חשאי של חברת המשלוחים FedEx, שהוקם לפני שני עשורים, משתף פעולה עם המשטרה בארצות הברית לבניית רשת מעקב רכב מבוססת בינה מלאכותית, ומעורר דאגה בקרב פעילי זכויות האזרח.
לפי הדיווח ב-Forbes, חברת המשלוחים והשירותים העסקיים עושה שימוש בכלי AI של חברת Flock Safety, סטארטאפ בשווי 4 מיליארד דולר המתמחה במעקב רכב, כדי לנטר את מתקני ההפצה והמטען שלה ברחבי ארה"ב. במסגרת ההסכם, FedEx תשתף את הצילומים עם רשויות האכיפה, כאשר ישנם לפחות חמישה תאגידים פרטיים נוספים המקיימים הסדר דומה עם Flock.
מסמכים ציבוריים חושפים שחלק מסניפי המשטרה במדינות שונות בארצות הברית אף משתפות את הצילומים שלהן עם FedEx, מה שמייצג מקרה נדיר שבו חברה פרטית מנצלת מערכת מעקב משטרתית. פעילי זכויות אזרח מזהירים כי שיתוף פעולה כזה עשוי להרחיב במידה רבה את רשת המעקב של Flock, שכוללת כבר כיום 40,000 מצלמות ב-4,000 ערים ב-40 מדינות, ומנטרת כלי רכב לפי לוחית רישוי, סוג, דגם, צבע ותכונות מזהות אחרות כמו שקעים או מדבקות.
ג'יי סטנלי מהאיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות אמר כי זה "מטריד עמוקות" ש-FedEx משתפת נתונים עם רשויות החוק כחלק ממערכת המעקב של Flock. הוא הביע תמיהה על כך שחברה פרטית מקבלת גישה מועדפת לנתונים שבדרך כלל זמינים רק למשטרה.
FedEx סירבה למסור פרטים על טיב השותפות עם Flock, והדגישה כי ביטחון העובדים הוא בעדיפות עליונה. גם היקף שיתוף הנתונים אינו ברור, אך שני משרדי שריף מקומיים כבר אישרו כי הם משתפים פעולה עם FedEx.
נושא מעקב הרשויות נגד האזרחים בשיתוף פעולה עם חברות זוכה ללא מעט ביקורות בעולם, כאשר רק באוגוסט האחרון נחשף כי חברה ישראלית לא מוכרת מסייעת לממשל בהודו לעקוב אחר אזרחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה