דיגיטל וטק

כ-85,000 משתמשים ננעלו מחוץ לאפליקציה: חברת הענק במשבר

במשך שלושה שבועות, 85,000 לקוחות Yotta עם חיסכון כולל של 112 מיליון דולר ננעלו מחוץ לחשבונותיהם, אמר המנכ"ל והמייסד-שותף אדם מוליס ל-CNBC. ההפרעה, שנגרמה על ידי מחלוקת בין מתווך הפינטק Synapse לבין Evolve Bank & Trust מטנסי: "מעולם לא תיארנו לעצמנו שתרחיש כזה יכול להתרחש"
מערכת ice | 
פינטק (צילום shutterstock)
מנכ"ל אפליקציית החיסכון אומר ש-85,000 חשבונות נעולים בהתמוטטות פינטק, בתרחיש שמעולם לא דמיין כמוהו. כשאדם מוליס ייסד ב-2019 סטארט-אפ פינטק בשם Yotta, הוא רצה לתת לאמריקאים דרך חדשה לחסוך כסף כדי לעזור להם לרפד את העליות והמורדות של החיים, אבל במקום זאת, החברה שלו גרמה לכאב עמוק לאלפי לקוחות שהסתמכו על חשבונות Yotta כדי לקבל תלושי משכורת, לשלם חשבונות ולחסוך למקרי חירום.
המשבר החל ב-11 במאי, כאשר סכסוך בין שניים מהשותפים הבנקאיים של Yotta - מתווך הפינטק Synapse ו-Evolve Bank & Trust מטנסי, הוביל לנעילה של חשבונות ביוטה ולפחות 24 סטארט-אפים נוספים. סינפסה הכריזה על פשיטת רגל מוקדם יותר השנה לאחר שכמה לקוחות מפתח נטשו את החברה על רקע חילוקי דעות בנוגע למעקב אחר כספי הלקוחות.

במשך שלושת השבועות האחרונים, 85,000 לקוחות Yotta עם חיסכון משותף של 112 מיליון דולר ננעלו מחוץ לחשבונותיהם, הודה מוליס ב-CNBC. השיבוש אילץ משתמשים ללוות כסף לאוכל והטיל ספק באירועים קרובים כמו ניתוחים או חתונות, אמר.
"הסיפורים שוברי לב", אמר מוליס. "לא תיארנו לעצמנו שדבר כזה יכול לקרות. עבדנו עם בנקים שחברים ב-FDIC. לא תיארנו לעצמנו שתרחיש כזה יכול להתרחש ושאף רגולטור לא יתערב ויעזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה