דיגיטל וטק

מניו יורק ללונדון ב-90 דקות: מטוס חדש מבטיח מהפכה טכנולוגית

מאז הפסקת פעילותם של מטוסי הקונקורד, טיסה על-קולית הפכה לחלום עבור מהנדסי תעופה רבים. מטוס הקונספט Sky Magnetar, המבוסס על מנוע סילון מתקדם, מתיימר להפוך את החלום למציאות ולהציע טיסה טרנס-אטלנטית בתוך שעה וחצי בלבד
רפאל בן זקרי | 
טיסה של חברת אמירייטס (צילום יח"צ, pixabay)

מאז הפסקת פעילותם של מטוסי הקונקורד בראשית שנות ה-2000, מהנדסי תעופה רבים ויזמים שונים שואפים לשחזר את חוויית הטיסה העל-קולית. בינואר האחרון היתה זו לוקהיד מרטין שהציגה מטוס קונספט חדשני מהיר במיוחד, וכעת, מתווסף אליו ה-Sky Magnetar, מטוס המבוסס על מנוע סילון ללא להבים של Dyson, שעשוי להחזיר את הטיסות העל-קוליות לשוק.

העיצוב המתקדם של מטוס הקונספט, שתוכנן על ידי המעצב הספרדי אוסקר וינאלס, יאפשר לו לטוס במהירות של 4,200 מייל לשעה (Mach 5), מה שאומר שהוא יוכל לטוס מניו יורק ללונדון בזמן קצר מאוד עומד על כ-90 דקות בלבד.

 


לפי התכנון, אורכו של המטוס יהיה 112 מטרים, ועיצוב הכנפיים המרובע שלו יאפשר לו לפעול ביעילות במהירויות גבוהות ונמוכות. הוא מצויד במערכת הנעה המבוססת על מנוע סילון ללא להבים, שיכול להפוך את מנוע הטורבופאן למנוע רקטי המאפשר טיסה מהירה יותר, פי שלוש מזו של הקונקורד ההיסטורי.
 

 

למרות שה-Sky Magnetar נמצא עדיין בשלב הקונספט ועלול לחוות קשיים ולהזדקק להתאמות לנוסעים בני אנוש, אם החזון ייצא אל הפועל, ייתכן שבעתיד נזכה לראות אותו טס מעל האוקיינוס האטלנטי ומקצר את זמן הטיסה בין היבשות בצורה משמעותית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה