דיגיטל וטק

מכבי מצטרפת למהפכת ה-AI: "תהליך מואץ של שיפור השירות"

לאחר תהליך מעמיק ומקיף מכבי פורסת ומטמיעה בשיתוף עם מטריקס את "עין הנץ", מערכת שו"ב המובילה בעולם מבוססת AI מבית bmc. המערכת תשרת הן החטיבה הטכנולוגית והן את החטיבות העסקיות בארגון, אשר מעניק שירותים לכ-2.7 מיליון ישראלים. מנהל הפעילות יגאל שחק: "חווית שימוש מיטבית במערכות"
מערכת ice |  1
מכבי שירותי בריאות (צילום pixabay, לוגו)
"עין הנץ": הפרויקט הגדול והמשמעותי המשותף לחטיבת הטכנולוגיות במכבי ולחברת מטריקס, נפרס במהלך רבעון האחרון במערכים הטכנולוגיים של מכבי באמצעות טכנולוגיות של BMC, אשר נועדו להשיג שליטה ובקרה על תפקוד המערכות הטכנולוגיות בארגון. הפתרון מבית BMC מבוסס על פלטפורמת Helix שמספקת מבט כולל על זמינות האפליקציות הארגוניות, מערכות המידע, התשתיות והשירותים בסביבת ענן ואון פרמיס עבור מטופלי מכבי ועבור המטפלים ונותני השירות בארגון.
"עולם הרפואה נמצא בתהליך מואץ של אימוץ טכנולוגיות חדשניות, שילוב בינה מלאכותית, שיפור השירות למטופלים והעצמת פתרונות התמיכה למטפלים, לצד מעבר לפלטפורמות ענן מתקדמות", אומר קובי כץ סמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות, במכבי שירותי בריאות.  "כדי לנהל את המערכות הקיימות והמערכות החדשות המתקדמות, נדרש פתרון כולל ואינטגרטיבי המאפשר – ראיית תמונת מצב השירותים במבט על ובזמן אמת על מנת לאפשר רציפות תפעולית גבוהה, למנוע ולקצר זמן טיפול בתקלות. צורך זה מועצם בימים אלו של מצב חירום הדורש מחד יציבות ומאידך גמישות וזריזות במתן פתרונות".

קובי כץ (צילום: יח"צ)
"לצורך זה בחרנו בפתרון מבית BMC, המשלב יכולות מתקדמות של Predictive Analytics ו- AI ואנו מיישמים אותו בשיתוף פעולה מלא ומוצלח עם צוות BMC הטכנולוגי של מטריקס. הפתרון מהווה שפה משותפת בין החטיבות העסקיות שלנו לחטיבה הטכנולוגית לטובת הצגת זמינות ו'בריאות' השירותים, המערכות והאפליקציות בארגון למטפלים ולמטופלים".

יגאל שחק (צילום: יח"צ)
לדברי יגאל שחק, מנהל פעילות BMC  בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס: "הטמעת פלטפורמה BMC Helix Operations Management תאפשר למכבי שירותי בריאות  למפות אוטומטית את השירותים הדיגיטליים. ובכלל זאת לזהות את ההשפעה של כל רכיב תשתית או רכיב אפליקטיבי על המערכות הדיגיטליות. בזכות מיפוי זה של הרכיבים ובאמצעות כלי שו"ב מובנים של BMC יוכלו הצוותים של מכבי להבין בכל רגע נתון את בריאות השירותים דיגיטליים, הקשרים בין המערכות, השפעה של תקלה על אותה מערכת.
היכולת לצפות תקלה ולטפל בה מבעוד מועד ובמידה וקרתה תקלה היכולת להגיע לשורש הבעיה בצורה מאוד מהירה. כלל היכולות הללו יאפשרו למכבי להבטיח שירות רציף למבוטחיה, לאפשר זמינות של השירותים הדיגיטליים בצורה מיטבית מה שיבטיח גם למשתמשי מערכות ה-IT במכבי שירותי בריאות וגם למבוטחים חווית שימוש מיטבית במערכות".

לדברי שחק, "BMC Helix Operations Management הינו פתרון-AIOps של BMC, אשר דורג בסוף יוני 2023 על ידי אנליסטים כדוגמת פורסטר, כפתרון הבשל והטוב ביותר בעולם בתחום זה. הפתרון מאפשר למכבי לבצע גילוי אוטומטי ומלא של הטופולוגיה של המערכות העסקיות של הארגון. וזאת כדי להבין את הקשרים בין רכיבי IT לבין השירותים התלויים ברכיבים אלה". 

יורם אלול (צילום: יח"צ)
יורם אלול, מנהל פעילות BMC בישראל ומזרח אירופה: "המערכת שהוטמעה במכבי תוכל ללמוד התנהגויות ולזהות אנומליות. בנוסף על כך, אחד מן היתרונות הבולטים של הפתרון הוא ביכולתו לשמש מאגר מרכזי של נתוני השליטה והבקרה באמצעות ממשקים מובנים למערכות שליטה ובקרה הקיימות כבר בארגון כדוגמת Dynatrace , SolarWinds ועוד. BMC מספקת יכולת "לשאוב" ממערכות אלו את האירועים, המדדים המנוטרים, הלוגים ואפילו את הטופולוגיות של השירות והרשת, לטובת קורלציה אוטומטית וזיהוי סיבת המקור של תקלות וההשפעה על השירות הדיגיטלי, מערכת דשבורדים ארגונית ועוד.
פרוייקט עין הנץ עלה לאוויר באוגוסט 2023, נפרס עד כה על 100 מערכות, תשתיות ופלטפורמות וייפרס על עוד מאות מערכות נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא ממליצה כלל על מכבי!
    סיגל 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי ביקרתי בשבוע שעבר עם אבי המבוגר במרפאה של מכבי. רופא ומזכירה מנתבים את החולים כראות עיניהם אבי המבוגר נאלץ לחכות הרבה מעבר לשעה הנקובה כשבפועל המזכירה תיכננה להכניסו לאחר שעה של המתנה. הערתי את תשומת ליבה. ואז הפלא ופלא התור התקצר ואבי נכנס רק חצי שעה אחרי השעה שהוזמן. פרופסור קייזר שאליו היה מוזמן הודיע חד משמעית שלא נגיע אליו יותר, שנפנה את התור לאחרים דיבר אל אבי בצורה פוגענית הפרופסור משוכנע שכל מטופל כנראה גם עם בעיית אינטליגנציה כשהודיע בפנינו שהטיפול מעתה נאסר עליו לביצוע מטעם מכבי.... ( שקר ) . פנינו לתלונות הציבור שכמובן לא ממש לקחו אחריות על המחדל...הם כמובן התנסחו בזהירות שהגבילו את הפעילות.... (מעניין). בסופו של דבר אבי יצטרך להמתין רבעון ( עד 1/4) כשטיפול נדרש פעם בשלושה שבועות. בושה שזה השירות! בושה שזו התשובה
    סגור