דיגיטל וטק

ממיקרוסופט ועד גוגל: ענקיות הטק מתאחדות נגד הפייק ניוז

העולם המערבי עומד לקראת שנה עמוסה בקרוב ל-40 מערכות בחירות, אשר ישפיעו על חייהם של יותר מ-4 מיליארד בני אדם. לשם כך, 20 ענקיות טק, בהן מיקרוסופט אמזון, גוגל ועוד חתמו על הצהרה משותפת במסגרתה איחדו כוחות על מנת להילחם בפייק ניוז
עידו מור | 
מיקרוסופט, אמזון, גוגל וביידן (צילום shutterstock)
מרגע שנכנסו לחיינו הרשתות החברתיות, הפכו לגורם משפיע עלינו ועל דעותינו. גורמים רבים אשר הבינו את הפוטנציאל הטמון בהן, החלו לנצל את כוחן על מנת להפיץ פייז ניוז ולהשפיע לרעה על מערכות בחירות ברחבי העולם. 
רק השנה, מתוכננות להתקיים בחירות ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם אשר צפויות להשפיע על חייהם של כ-4 מיליארד אנשים בעלי זכות בחירה. מחקר חדש של חברת קלריטי, מראה שמספר סרטוני הדיפ פייק שנוצרו עלה ב-90%, הרבה בזכות השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית. כעת, בשל העלייה המדאיגה בהיקף הפייק ניוז, תעשיית הטק העולמית החליטה לצאת נגד התופעה.
20 חברות טכנולוגיה המובילות בשוק הכריזו ביום שישי האחרון, על מהלך משותף במסגרתו, יצאו למאבק כנגד הפייק ניוז אשר מופץ ברחבי הרשת. 
לפי דיווח ב-CNBC, החברות שחתמו על ההתחייבות כוללות את: מיקרוסופט, מטה, גוגל, אמזון, IBM, אדובי, מעצב השבבים Arm, חברות סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית כמו: OpenAI, Anthropic ו-Stability AI וענקיות מדיה חברתית כמו: טיקטוק, סנאפצ'ט ו-X (טוויטר לשעבר).
בתעשייה מתכוונים לפעול במיוחד נגד השימוש ב"דיפ פייק", כלומר בשימוש בתמונות או בסרטונים מזוייפים של המועמדים. החברות הסכימו על שמונה סעיפים, ביניהם מאמצים לזיהוי ומניעת הפצה בפלטפורמות שלהן של התכנים הבעייתיים ושקיפות לגבי ההליכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה