דיגיטל וטק

OpenAI מנפצת את התחזיות עם שווי של 80 מיליארד דולר

החברה של סם אלטמן ממשיכה לצעוד קדימה. לאחר ChatGPT ושורת הפיתוחים החדשים שעליהם היא עומלת בימים אלו, החברה חותמת על עסקה חדשה שמקפיצה את שווי השוק שלה ליותר מ-80 מיליארד דולר. כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית OpenAI, אשר נחשבת לאחת מהמובילות בשוק הבינה מלאכותית העולמית, השלימה עסקת מניות אשר מעניקה לה הערכת שווי של יותר מ-80 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מהערכת השווי של ינואר 2023. פרטי העסקה דווחו על ידי בכירים בשוק ופורסמה לראשונה בניו יורק טיימס.
על פי הפרטים שידועים עד כה, החברה תמכור מניות קיימות במסגרת הצעת רכש שמובילה קרן ההון סיכון ת'רייב קפיטול. העסקה הנוכחית, תאפשר לעובדים להרוויח מהמניות שבידיהם, זאת בניגוד לגיוס הון מסורתי שמגייס כספים לפעילות העסקית. 
נכון לשעה זו, OpenAI טרם הגיבה לפרסומים הללו, אך העסקה הנוכחית מעלה אותה לליגה של הגדולים כשהיא הופכת לאחת מחברות הסטארט-אפ בעלות השווי השוק הגבוה ביותר בעולם. מהלך זה אינו זר לחברה כשרק לפני שנה היא הקפיצה את השווי שלה ל-29 מיליארד דולר בזכות עסקה דומה שביצעה, אשר מסגרתה חברות כמו ת'רייב קפיטול, סקויה קפיטול, אנדריסן הורוביץ ו-K2 Global, רכשו מניות שלה.
כמו כן, רק לאחרונה דווח כי החברה נמצאת בסבב גיוסים קדחתני שמתנהל עם הערכות שווי של 100 מיליארד דולר בדצמבר פורסם כי OpenAI, נמצאת בדיונים ראשוניים לגבי סבב גיוסים חדש, על פי הערכת שווי של 100 מיליארד דולר. OpenAI, היא אחת מהחברות המובילות בשוק הבינה המלאכותית, כניסתה לשוק והשקת ChatGPT, הייתה בעיני רבים יריית הפתיחה להשתלבותה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית בחיינו ולכניסתן של חברות הטק הגדולות (מטא, מיקרוסופט, גוגל ועוד) לתחום.
כזכור, אחת המשקיעות המשמעותיות ביותר בחברה היא מיקרוסופט, שהשקיעה עד היום בחברה סכום של 13 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה