תרבות ופנאי

הפרויקט המפתיע של שולי רנד: חידוש השיר "אני מאמין"

דווקא בימי מלחמת חרבות ברזל, יד ושם פועלת למען הנצחת זיכרון השואה באמצעות עידוד יצירות בתחומי התרבות. במסגרת זו, הם השיקו פרויקט מיוחד עם הזמר שולי רנד 

מערכת ice | 
שולי רנד (צילום משה שי פלאש90)
המוסד להנצחת זיכרון השואה 'יד ושם', יזם את חידוש השיר "אני מאמין" בביצועו של  שולי רנד, גם הקליפ צולם ברחבי המוזיאון. צוות יד ושם בחרו את השיר על מנת להעביר מסר של  עוצמה, תקווה ואופטימיות במיוחד בימים קשים אלו.
העיבוד החדש יוצא לאור לקראת יום הקדיש הכללי, עשרה בטבת (שישי הקרוב). יום לזכר נרצחים וקורבנות השואה שיום פטירתם לא נודע. אחד המאפיינים של מלחמת "חרבות ברזל" הוא ההשוואה לשואה ולעובדה כי חמאס הוא ארגון נאצי לכל דבר. ההשוואה נערכה לעיתים בידי ניצולי שואה שחוו את שתי הזוועות על בשרם. 
הקשר בין סיפורי הזוועות ליצירה "אני מאמין": השיר נכתב על ידי עזריאל דוד פסטג שהיה חזן בוורשה לפני המלחמה. בשנת 1942 גורש פסטג עם משפחתו אל טרבלינקה, ובעודו בקרון המוות המחניק והצפוף החל לפזם נעימה חרישית למילים "אני מאמין בביאת המשיח". 
 
פסטג הצליח לסחוף אחריו את יושבי הקרון וביקש, כמעין צוואה אחרונה, שמי שישרוד יעביר הלאה את הניגון לרב של הקהילה בניו יורק. אחד היהודים בקרון הצליח לקפוץ מהרכבת הנוסעת, רשם את התווים ושלח אותם יחד עם הסיפור לניו יורק וכך למעשה התפרסם הלחן המפורסם והמוכר של השיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה