תרבות ופנאי

שלומי שבן על הרפורמה: "דיקטטורה זה טעם נרכש"

במהלך הופעה בגבעת ברנר, שקרתה בתום "יום השיתוק הלאומי", אמר הזמר כי "כל מופע שמתרחש בעת הזו במדינת ישראל הוא פוליטי"
מערכת ice | 
שלומי שבן (צילום פלאש 90 תומר נויברג)
שלומי שבן, שלעולם לא נמנע מלהביע את דעתו הפוליטית, דיבר במהלך הופעה בגבעת ברנר ביום חמישי נגד הרפורמה המשפטית ואמר כי "דיקטטורה זה טעם נרכש". הופעתו התקיימה בסיומו של "יום השיתוק הלאומי", שראה רבבות של אנשים מפגינים בכל רחבי הארץ נגד הרפורמה. 
"כל מופע שמתרחש בעת הזו במדינת ישראל הוא פוליטי", אמר שבן לקול מחיאות כפיים של הקהל. "אם למישהו הדעות האלה לא מתאימות, או שהוא מרגיש לא שייך - אתה כן שייך. המופע הזה לא רק שהוא פוליטי, הוא גם אינטראקטיבי. כמו שאנשים צועקים 'אווו', אפשר לצעוק בוז".
במהלך ההופעה ביצע את שירו "תמונה משפחתית עם ראש הממשלה", בתוספת גדושה של פרשנות אישית למילים. 
"דיקטטורה זה טעם נרכש. אתה תגיד לי דמוקרטיה, אני אגיד לך - איך בחמש דקות הפכת לגולה בארצך. את זוכרת איך שהתחבקנו תחת רקיע אדמדם? האוויר נשטף בפחד, המדרגות בדם, את בכית. זהו ראש הממשלה שלי, אבל היינו ילדים. זה מזמן כבר לא כואב כי לרוב אני לא חושב על זה יותר. ראש ממשלה לא בוחרים".
אמירותיו אתמול של שבן על המצב הפוליטי במדינה אינו דבר חדש. במופע ההשקה לאלבומו "בית פתוח חלק א'" בינואר, השמיע שבן את הקלטת ההודעה הדרמטית של איתן הבר על רצח רבין, כאשר מקביל הוקרנו תמונות של כמה פוליטיקאים מצידו הימני של המפה הפוליטית: איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', מירי רגב, שלמה קרעי, יריב לוין, ולבסוף ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הפסנתר השחור עליו ניגן שבן בהופעה כוסה בדגל ישראל ומעליו הונח גלגל פרחים השמור לטקסי יום הזיכרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה