תרבות ופנאי

בעלי מסעדות בניו יורק מיואשים מהמלצרים שלהם – וזו הסיבה

לא רק מסעדנים בארץ מתלוננים שקשה לגייס עובדים: בניו יורק מתלוננים בעלי עסקי האירוח שהעובדים נהיו מפונקים, דורשים חופשות מתי שמתחשק – וגם דורשים שכר בלתי הגיוני
מערכת ice | 
מסעדה (צילום unsplash)
מסעדנים בארץ מתלוננים כי מאז מגיפת הקורונה והסגרים הם מתקשים לגייס עובדים, ומסתבר שמדובר בבעיה עולמית שגם בעלי עסקי האירוח בניו יורק מתקשים איתה.
ניו יורק פוסט מדווח שלאחר גל הפיטורים והקיצוצים בעקבות סגרי הקורונה, הפכו עובדי המסעדות ל"בעלי הבית" האמיתיים ומעלים דרישות בלתי הגיוניות כלפי המעסיקים שלהם, שנאלצים להיענות בלית ברירה.
דרישות שכר מנופחות, חופשות בסופי שבוע וחגים והיעדרות ממשמרת סתם כי לא מתחשק לבוא, הפכו לדבר שכיח בקרב מסעדות ניו יורק. אם פעם בעל מסעדה היה מגחך למשמע מלצר שמבקש שיוריד אותו ממשמרת בסופ"ש – כעת אין לו ברירה.

"הם יכולים לומר שהם זמינים רק כמה ימים בשבוע, או שהם לא יעבדו בסופי שבוע או בערב השנה החדשה - משהו שהייתי מפטר בגללו כשהתחלתי בתעשייה הזו", אמר שון כריסטי, מנכ"ל Carver Road. "אבל אם הם עובדים איכותיים, אנו עושים ויתורים כי אנו יודעים שיש מקומות אחרים שהם ילכו אליהם אם לא נעסיק אותם".
רשתות מסעדות ובתי מלון גדולים פיטרו אלפי עובדים במהלך סגרי הקורונה. אנשים שאיבדו את עבודתם התבססו על תמיכה מהמדינה, ורבים מהם עזבו את ניו יורק ואת תעשיית האירוח בכלל. זה יצר מחסור בעובדים ב"תפוח הגדול" למסעדנים, שמתמודדים בנוסף עם עלויות האינפלציה הגואות וקהל לקוחות שבמצב החדש מגיעים למשרד רק שלושה ימים בשבוע.
"כולם מבקשים יותר כסף, מעובדים לפי שעה ועד לרמת ההנהלה", אומר המסעדן ריצ'י רומרו. "הם גם רוצים שעות עבודה גמישות. אנשים גם יותר לא אמינים בימינו. הם יקבלו תפקיד ואז יתפטרו שלושה ימים לאחר מכן, משום שהם מצאו משהו טוב יותר".
יחד עם זאת, נראה שהתמונה עשויה להתהפך שוב בשל המיתון הכלכלי המסתמן. ג'יימס מאליוס, שותף בקבוצת המסעדות היוקרתית Civetta Hospitality, אומר שהוא כבר לא מוכן לעשות ויתורים כפי שהיה לפני כמה חודשים. "במהלך המגיפה, אנשים ביקשו העלאות שכר של 15% עד 20% - ולעתים קרובות הם קיבלו אותן, גם אם כבר היו תחת חוזה עבודה, אמר מאליוס. עם זאת, כשקיבל שיחת טלפון מעובד שאמר שהוא עייף במסיבת ליל כל הקדושים ו"לא התחשק לו" לבוא לעבודה במשמרת - אולי לפני כמה חודשים זה היה עובר, הפעם הוא פוטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה