תרבות ופנאי

"סמייל 2": המועמד המוביל לתואר סרט האימה הטוב ביותר של השנה

הסרט "סמייל 2" שעלה השבוע בבתי הקולנוע עבר בהצלחה את "מבחן הסרט השני" ותוך זמן קצר הפך לקלאסיקה בז'אנר האימה שלא נופלת מהיצירות האייקוניות ביותר בז'אנר | ציון: 4.5 כוכבים
אביב עגיב | 
סמייל 2 (צילום טוליפ אנטרטיינמנט)
קרוב לשנתיים חלפו מאז שהסרט "סמייל" יצא לאקרנים והפך לאחד מסרטי האימה המצליחים והמכניסים של השנים האחרונות. עם ההצלחה של הסרט, היה זה רק עניין של זמן עד שהסרט השני יגיע למסכים, והשבוע זה סוף סוף קרה.
הנוסחה של "סמייל 2" מתבססת על הגרעין של הסרט הראשון. העלילה נשענת על קללה או ישות שרודפת את הדמות הראשית ומכלה את הסביבה, בדומה לשוברי קופות מוכרים בז'אנר כמו "הטינה" ו-"הצלצול".

מתוך הסרט "סמייל 2", קרדיט: טוליפ אנטרטיינמנט
כאמור, הנוסחה היא אותה נוסחה, אך הביצוע, המתח, השדרוג של האימה והיכולת ללפת את הצופה עד סוף הסרט – וחשוב מכך, להצליח להפחיד – מצליחים להפוך את "סמייל 2" לאחד מסרטי האימה הטובים שנראו על המסך בשנים האחרונות, וככל הנראה גם ליצירה הטובה ביותר שיצאה בז'אנר בשנה האחרונה.
העלילה של "סמייל 2" מתמקדת בריילי, כוכבת פופ שכוכבה דעך, שנמצאת במסע קאמבק אחרי אירוע הרסני וטראומטי שעברה, ושנסיבותיו מתגלות בהמשך. מי שמגלמת אותה היא נעמי סקוט הנפלאה, שעושה כאן את אחד התפקידים הכי משכנעים ומבהילים שעשתה עד היום, ומצליחה להביע ורסטיליות וכריזמה של ממש לאורך כל הסרט.
כאשר ריילי חווה אירוע מזוויע בזמן אמת, זו גם הנקודה שבה דעתה מתחילה להשתבש. מרגע זה, כל הסביבה, ובמיוחד העבר שלה – הופכים להיות האויבים והרודפים הגדולים שלה. היא חווה חזיונות וזוועות שמוציאים אותה מדעתה, אך יש לכך גם סיבה נוספת הקשורה להתנהגות שלה.
בעניין הזה, הסרט מצטיין בכך שהוא מצליח להציג פרספקטיבה חשובה על הצדדים האפלים של עולם הזוהר, שלעיתים קרובות הוא הכול חוץ מזוהר. לי הסרט הזכיר ברגעים מסוימים את "ברבור שחור" המופתי, שמראה את הצד האפל של עולם הבלט, כי שם, בדומה לסרט הנוכחי, הגיבורה מאבדת את שפיותה ונתונה ללחצים נפשיים מהסביבה הקרובה אליה, שאמורה לתמוך בה, אך הופכת לרעה
"סמייל 2" מצליח ללכוד את רוח הזמן באופן משכנע, משום שהמיקוד שלו מצליח להראות את הצדדים ההרסניים של עולם הזוהר והכוכבנות, וגם את נושא ההתמכרויות. רמת הזוועות והדם של הסרט עולה פי כמה מונים מהסרט הראשון, ומצליחה להגעיל ולזעזע.
נוסף לכך, יש בו מספר סצנות אפקטיביות ומטלטלות שמעלות אותו, ברגעי השיא, לרמות חדשות של פחד. האורך שלו, שעמדו על קצת יותר משעתיים, מעיד על כוונת הבמאי לקחת את הסרט ברצינות ולא לתת לו חותם של 90 דקות נטו, תוך תכלול כל הרעיונות והביצועים שלו. החיסרון של הסרט, אפוא, מתבטא ברצון שלו לגעת בכמה נושאים שונים בו זמנית, מה שגורם לו בחלקים מסוימים להתפזר מהסיפור המרכזי.
"סמייל 2" מצליח לבלוט בזכות האופן שבו הוא מתמקד בצייטגייסט ובאלמנטים הנוכחים בעולמנו. בין אם זה השימוש בדברים ספציפיים, כמו הופעת אורח של ריילי בתוכנית הפופולרית של דרו ברימור, וגם הקאמבק שלה שלוקח אותה למחוזות טירוף של ממש, אחרי שהיא מבינה שהצלחתה היא זו שתכריע את הקריירה שלה.
אם יש נערות שרוצות להיות כוכבות ותולות בקריירה הזו את משאת נפשן, אולי הן יוכלו לקבל פרספקטיבה נוספת על העולם הקשה, התובעני והמאתגר הזה. גם אם מדובר בסרט, יש בגרעין של אמת מהמציאות – בייחוד כל התלות בחומרים ממכרים ואהדת הקהל שעלולים להיות הרסניים ברוב המקרים. "סמייל 2" מצליח לעמוד בזכות עצמו ולא לרדת ברמה של הסרט הקודם. משכך, זה רק עניין של שנה – שנתיים עד שנקבל את "סמייל 3", והיד, אם תשאלו אותי, בהחלט עוד נטויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה