תרבות ופנאי

"בלעדיה לא היה להם היום כסף": הצדדים שלא הכרנו במוזיקאי האהוב

יותר מ-40 שנה חלפו מאז הירצחו של חבר הביטלס ג'ון לנון, אך נדמה שהעניין סביבו וסביב אשתו יוקו אונו לא דעך. ספר חדש של חבר קרוב של הזוג חושף צדדים חדשים שלא הכרנו במערכת יחסים של שניים מהאומנים המצליחים והמשפיעים ביותר במאה ה-20
עידו מור | 
זמר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יותר מ-40 שנה חלפו מאז נרצח המוזיקאי ג'ון לנון, אך נדמה שהעניין סביב מייסד להקת הביטלס ואלמנתו יוקו אונו לא דעך. בספר חדש שכתב אליוט מינץ, חברם הקרוב של הזוג הוא חושף פרטים חדשים על שניים מהאומנים המשפיעים והמצליחים ביותר במאה ה-20.
במסגרת ריאיון שנערך עמו למגזין "טיימס" הבריטי, מינץ חושף שורה של רגעים אנטימיים במערכת היחסים שלו עם בני הזוג. ספרו של מינץ שזכה לשם "We All Shine On", אומנם צפוי לצאת בקרוב לחנויות, אך כבר מעכשיו הוא הצליח לעורר עניין קרב מעריציו של הזוג לנון-אונו. 

יוקו אונו, ג'ון לנון, צילום: אינסטגרם/ יוקו אונו, פייסבוק
"בשבוע ממוצע, 20 שעות של שיחות טלפון לא היו יוצאות דופן"
בשיחה שנערכה עמו, מינץ בן ה-79 מתייחס לחברות שהייתה לו עם בני הזוג וטען שהיא הייתה כמעט סוג של נישואין שנמשכו תשע שנים. הקשר עם בני הזוג החל ב-1971 כשיוקו התקשרה אליו והודתה לו שבמהלך הריאיון עמה ברדיו הוא התמקד בקריירה שלה וכלל לא שאל אותה על בעלה: "היא דחתה את החשש שלי שבעלה עלול להתקנא, ואמרה, 'אתה לא נותן לעצמך קצת יותר מדי קרדיט, אליוט?'"
"אובססיביים לגבי דיאטה" 
בין הפרטים המפתיעים על בני הזוג שנחשפו לראשונה בספר עולה כי השניים היו לא פחות מאובססיביים לגבי דיאטה. מינץ חשף שלנון היה נוהג לשקול את עמו לעיתים פעמיים ביום. הוא אפילו סיפר בחיוך על מה הוא דיבר איתו בשיחתם הראשונה: "השיחה הראשונה שלי עם ג'ון לנון לא הייתה פילוסופית. היא לא הייתה על אלביס או הביטלס. היא הייתה על ירידה במשקל".
"הבית הזה מושתל. הם מקשיבים לכל מה שאנחנו אומרים כאן"
מינץ שופך אור ומגלה שהחל משלב מוקדם ביחסים, הזוג שיתף אותו בחשדות על כך שבביתם מושתלים מכשירי האזנה. "יוקו לחשה לי, 'הבית הזה מושתל. הם מקשיבים לכל מה שאנחנו אומרים כאן. אז אתה צריך להיזהר מאוד במה שאתה אומר'". יש לציין להגנתם שהפעם לא היה מדובר בפרנויה. שנים לאחר מותו של לנון מסמכים של סוכנות הריגול האמריקאית ה-FBI חשפו שהנשיא דאז ריצ'ארד ניקסון הורה להציב מעקב אחרי השניים בעקבות שמועות שהם מתכננים להפריע לכנס שלו.
"אני בספק אם ג'ון היה אי פעם בסופרמרקט"
אחת התגלויות המרתקות ביותר בספר החדש נוגע לצד הפיננסי של הזוג. לאחר שהתפרסם והתחתן בגיל כל כך צעיר, לנון פיתח חוסר מודעות בכל הנוגע לכספים. מינץ סיפר כי: "אני בספק אם ג'ון היה אי פעם בסופרמרקט, הלך לבנק, כתב צ'ק. זה מה שיוקו עשתה, אלמלא יוקו, לא היה כסף בעיזבון של לנון-אונו היום".
"זה היה השינוי הגדול ביותר עבורם" 
למרות ששניהם הפכו להורים בגיל צעיר, מינץ טוען שנקודת המפנה בחייהם של הזוג לנון אונו, הייתה ב-1975 לאחר שבנם נולד. שון לנון, הילד המשותף שלהם נולד ב-1975 בלידה קיסרית: "זה היה השינוי הגדול ביותר עבורם, ג'ון היה זועם כשרופאים היו ניגשים אליו ואומרים, 'תמיד חלמתי ללחוץ את ידך,' בזמן שיוקו בבירור התקשתה. הוא היה נובח עליהם, 'תטפלו באשתי!'".
"אל תבקש ממני לעשות משהו כזה שוב"
מינץ חושף בריאיון שבספר יופיעו גם כמה פרטים עסיסיים בנוגע לרגעי השפל במערכת היחסים של השניים. הוא תיאר אירוע בו התבקש על ידי לנון לגרש בחורה שנשארה ללון בביתם וסיפר: "אמרתי לו, 'בבקשה אל תבקש ממני לעשות משהו כזה שוב.' הוא התפרץ. הוא אמר, 'אני אבקש ממך לעשות כל דבר שאני מרגיש שאני רוצה לבקש ממך לעשות. אתה מבין את זה?'". מינץ שיתף שהוא יצא פגוע מן האירוע שהיה הפעמים היחידות שהוא סרב לבקשה של לנון. 
"אחרי כל השנים האלה, רק לחשוב על הרגע הזה"
בדומה ליצירות אחרות שיצאו בשנים האחרונות על לנון, גם הפעם מוקדש חלק לרצח של ג'ון שהתרחש בחודש דצמבר 1980. מינץ סיפר ששמע לראשונה על הרצח מדיילת בוכה ואמר: "אפילו עכשיו, אחרי כל השנים האלה, רק לחשוב על הרגע הזה...". לאחר הרצח הוא חשף שאחת המשימות הוטלו עליו הייתה לערוך מצאי של חפציו האישיים של לנון: "זה היה מה שג'ון לבש, מה שהיה עליו כשהוא נפל, כולל המשקפיים השבורים והמדממים שלו".
"זה עדיין מרגיש כמו משפחה"
בריאיון עמו, מינץ סרב לחשוף פרטים בנוגע לקשריו עם יוקו בימים אלו, אך הוא התייחס לאמנית (שחגגה השנה 91) וציין: "אני רוצה לתת לה תחושה של פרטיות, זה עדיין מרגיש כמו משפחה. אני עדיין אוהב אותה מאוד."
על פי דבריו המפגש האחרון עמה היה בחגיגות יום הולדת בפברואר האחרון בהן גם פגש את שון לנון בנם המשותף של הזוג שעודד אותו לכתוב את הספר על הקשר המיוחד שלו עם הוריו שאף גבה ממנו מחיר האישי שכלל ויתור על חיי אהבה ומשפחה משלו: "כמובן שזה היה שווה את זה. זכיתי לבלות כל כך הרבה זמן עם שני אנשים יוצאי דופן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה