תרבות ופנאי

מיס ניצולת שואה: באיזה פרס זכה הסרט הפרובוקטיבי?

הדוקומנטרי צולם בישראל בשנת 2018 ויזכה בכבוד מיוחד בברלין. הבמאי התרגש ואמר: "היום יותר מתמיד חיוני לחזק ולחבק את ישראל. המסר 'לעולם לא עוד' צריך להדהד בעולם כולו". צפו בקדימון 
מערכת ice | 
מיס ניצולת שואה (צילום יד עזר לחבר)
מידי שנה קיימה עמותת "יד עזר לחבר" תחרות יופי מיוחדת. בתחרות השתתפו אך ורק ניצולות שואה והתחרו ביניהן כדי לזכות בתואר "מלכת היופי של ניצולות השואה". את התחרות בחיפה תיעד בשנת 2018 הבמאי ראדק וגרז'ין בסרט שפורסם תחת השם "Miss Holocaust Survivor". כעת, הסרט זוכה בפרס מיוחד בגרמניה. 
הסרט עוקב אחרי 12 משתתפות התחרות בעוד הן מתאמנות לקראת הצעידה על המסלול בו גם יספרו את סיפור חייהן. גיבורת הסרט היא ריטה קסימאו בראון, שהייתה אז בת 90. שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל יד עזר לחבר, סיפר על הסרט "אלו ניצולות שואה מהאחרונות שיש כיום בכלל בעולם, שהחליטו להתמודד עם גורלן הכמעט בלתי נתפס בכבוד ובעוצמה". 
 
לדבריו, את התחרות ארגנה ד"ר איזבלה גרינברג, פסיכו-גריאטרית שעבדה עם העמותה. "במסגרת התחרות מצליחות גיבורות הסרט, ניצולות השואה, לחוות חלק קטן מהחוויות שהן חלק מהתבגרות של כל ילדה ושנמנעו מהן בכאב תחת תקופת הנאצים בגרמניה". הפרס בו זכה הסרט כעת הוא פרס ע"ש ארנסט לוביץ'. 
הפרס יוענק השנה בברלין ב-25 באוגוסט לבמאי וגרז'ין. לקראת האירוע סיפר הבמאי: "אני רוצה להקדיש את הפרס הזה למשפחת הסרטים שלי ולנשים הנפלאות, הגיבורות של כולנו, ניצולות השואה ששרדו את זוועות השואה ותופת מחנות ההשמדה, ולהראות לנו שיופי ותקווה יכולים להתקיים גם במעמקי ההיסטוריה האנושית". 
הבמאי התייחס לחשיבות של קבלת הפרס באקלים הפוליטי הנוכחי. "היום, יותר מתמיד, חיוני לחזק ולחבק את עם ישראל לאחר הזוועות של השואה והשביעי באוקטובר. אנו מאמינים כי המסר 'לעולם לא עוד' חייב להדהד בכל העולם, ולהזכיר לכולנו את החשיבות של שמירה על אחדות וכבוד בין בני האדם".
הפרס נוסד בשנת 1957 והוא קרוי על שם הבמאי היהודי-גרמני ארנסט לוביץ'. לבוביץ' עזב את גרמניה עם עליית הנאצים והפך לבמאי קולנוע מצליח בהולויווד. הפרס מוענק על הישגים יוצאי דופן והוא אחד הפרסים היוקרתיים לקולנוע המוענקים בגרמניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה