תרבות ופנאי

פנינה רוזנבלום נחשפת כפי שטרם ראיתם אותה: "עתיד ורוד"

תערוכה חדשה שתפתח בחולון סוקרת את פועלה של האייקון התרבותי - משכונת המצוקה בפתח-תקווה, דרך קריירה בדוגמנות ומסדרונות הכנסת ועד הלהיטים הוויראליים שכולנו שרים היום. "פרצה את הדרך לפמיניזם מסוג אחר והגדירה סדרי עדיפויות"
מערכת ice | 
פנינה רוזנבלום 1983 (צילום יקי הלפרין)
היא שיחקה בסרטים, כיכבה בקמפיינים וחתומה על שירים וקליפים ויראליים על המצב הנוכחי במדינה - נראה שפנינה רוזנבלום כבר עשתה הכול, אבל עכשיו היא בדרך לכבוש פסגה נוספת. אחרי שהודיעה כי תפרסם באופן חריג מוצר שאינו שלה היא ממשיכה להפתיע, הגלריה הידועה בחולון "בית מאירוב" תציג תערוכה בשם "עתיד ורוד" שעוסקת בפועלה של האייקון התרבותי. התערוכה צפויה להיפתח ב-17 בספטמבר ולפעול עד סוף דצמבר. 

לא רק דוגמנית. בגדי ים גדעון אוברזון צילום: יקי הלפרין, 1983
במסגרת התערוכה ניתן יהיה ללמוד עוד על הסיפור של רוזנבלום, מההתחלה שלה בשכונת המצוקה בפתח תקווה, הגשמת חלומות הדוגמנות והפריצה ממדורי הרכילות אל תחום הפוליטיקה. התערוכה מציגה גם את דרכה של רונבלום להגדרה מחודשת של הפמיניזם בישראל. "היא פרצה את הדרך לפמיניזם מסוג אחר", מסר רפאל וזאנה, אוצר התערוכה, "פנינה הגדירה סדרי עדיפויות לזכויות נשים".
בתערוכה יוצגו פריטים שונים מהאוסף הפרטי של פנינה רוזנבלום - בגדים מפורסמים שלבשה באירועים היסטוריים, מיצג שבו מופיעה שמלת הכלה הצהובה שלה, מוצרי איפור וטיפוח במייצג מיוחד וגם סקיצות של המוצרים שעיצבה. בתערוכה יוצגו גם קטעי וידאו ותמונות שטרם נראו ויצירות אומנות שנעשו בהשראתה. 

פנינה רוזנבלום בתור נערה בשנות ה-60. צילום: אלבום פרטי
זוהי התערוכה השמינית במספר בסדרת "גיבורי תרבות" שמוצגת בגלריות העירוניות של העיר חולון. התערוכות מציגות בכל פעם אדם אחר שהשפיע על התרבות הישראלית ועיצב אותה. התערוכה אודות פנינה רוזנבלום תוצג כחלק מהעונה הישראלית לעיצוב, שנפתחת זוהי השנה ה-16 בחולון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה