תרבות ופנאי

דדפול & וולברין: האם הסרט המדובר של השנה מספק את הסחורה?

לאחר המתנה ארוכה, הסרט שמעריצי מארוול חיכו לו כל כך הרבה זמן הגיע לבתי הקולנוע. עם למעלה משעתיים של אקשן משובח, "דדפול & וולברין" מצליח לספק את הסחורה להצדיק את מעמדו כסרט המדובר של השנה | ציון: 4 כוכבים  
אביב עגיב | 
דדפול וולברין (צילום פורום פילם)
בשנה שעברה, הלהיטים הקולנועיים של הקיץ "ברבי" ו"אופנהיימר" היו גם הסרטים המדוברים ביותר של השנה ובצדק רב. הם הולידו את תופעת "ברבינהיימר", היו שוברי קופות והאחרון מבניהם, גם היה הזוכה הגדול של טקס פרסי האוסקר.
כעת, שנה לאחר מכן, מגיע הלהיט התורן בדמות "דדפול וולברין". אין ספק שזה הסרט המדובר של השנה שמגיע לבית הקולנוע אחרי קמפיין ארוך מוצלח וציפייה מורטת עצבים מצד המעריצים. הסרט, שמפגיש את שני האייקונים אומנם סובל מעלילה ותסריט לא מפותחים מספיק, אך הוא מצליח לפצות את הצופים בשעתיים וקצת של אקשן משובח, משחק נהדר של שני השחקנים הראשיים (יו ג'קמן וראיין ריינולדס) ואינספור הפתעות והבלחות של אורחים שנוכחותם הסעירה את הצופים ומעבר לכך לא ארחיב כדי לא לספיילר.
נוסף על סצנת הפתיחה המרשימה מאוד שלו, שפותחת את הסרט המשותף הראשון של הטיאטנים ביקום הקולנועי של מארוול, רגע השיא בסרט הוא ללא ספק סצנת המלחמה המרהיבה שמוצגת לצלילי המוזיקה של מדונה ושמצולמת כולה בשוט אחד. 
השניים, שהצליחו להפוך לאייקונים וסמלים במרוצת השנים מציגים על המסך איחוד מרהיב בבימויו של שון לוי שמצליח להוציא מהם את המיטב. הסרט, בראש ובראשונה הוא מתנה למעריצי מארוול וכל מי שבקיא ברזי היקום ובסרטים שיצאו לאורך השנים ייהנה מכל רגע ורגע בו. בנוסף, בחלקים גדולים ממנו (בין היתר בסצנת הפתיחה), "דדפול & וולברין" מעניק את התחושה שהוא למעשה סרט סאטירה שמודעת לעצמה על עולם התאגידים של גיבורי העל.
מבולבלים? אפשר להבין, הסרט נפתח בסצנה שבה דדפול, תר אחר וולברין ומנהל מין מונולוג עם עצמו ועם הקהל הצופים במהלכו, הוא מציג את אודותיו ואת תחושותיו הכושלות שהובילו אותו להבין שהוא גיבור על שלא עשה דבר משמעותי בחייו.
כל אלה, מהווים את סיפור המסגרת שבו הוא יורד חזק על הבית הקודם שלו, "אולפני פוקס" שחוטפים ממנו על ימין ועל שמאל ולא רק הם. בהמשך, כשאחת הדמויות המפתיעות תגיח לפתע, היא תעקוץ גם דמות אחרת שמתה, אך הסאבטקסט יהיה ברור למי שבקיא בחומר.
דדפול ווולברין נפלטו מאולפני פוקס וכעת, שוהים תחת המותג של מארוול מוצאים את עצמם מגיעים ל"ריק" – המקום שאליו מגיעים כל מיני דמויות עבר שנפטרו מן היקום של פוקס או דיסני הן מטעמי מיצוי והן מטעמי כושלות. 
הבסיס העלילתי הזה מאפשר לאותן דמוית להגיח מהאוב בהופעות אורח משעשעות וגרוטסקיות ובחלק מהזמן, הוא מצליח להיות מין פארודיה על עולמות גיבורי העל ועל תרבות התאגידים. השניים נפגשים במהלך הסרט עם שני נבלים - קסנדרה פלויד (אמה קורין מ"הכתר") ומוביוס (מת'יו מקפדיין) שאינן מצליחים להוציא את המיטב והאופי מהתפקיד שלהם וכאן גם ניכר התסריט הדל של הסרט שכובל אותם.
חרף זאת, הסרט מצליח לתגמל היטב את הצופים בסצנות אלימות מוגזמות, הומור גס ודינמיקה מעולה בין דדפול ווולברין שמצליחים להביא גם יחד וגם לחוד, תצוגת משחק מעולה ולתגמל את הצופים שיקבלו את מה שהם כל כך חיכו לו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה