תרבות ופנאי

סופרת הילדים האהובה זכתה בפרס יוקרתי: "הטביעה חותם בישראל"

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך העניק את הפרס היוקרתי לסופרת תמי שם-טוב על תרומתה הרבה לספרות ילדים. הפרס הוענק במסגרת אירוע הגמר של תחרות הכתיבה לכותבים צעירים. תמי כותבת בעיקר ביוגרפיות, סיפורים ורומנים היסטוריים. דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז: "סיפורה האישי הוא דוגמא מעוררת השראה עבור התלמידים והמורים"
מערכת ice | 
תמי שם-טוב (צילום קרדיט ל עדו פרץ)
היום העניק המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך פרס מפעל חיים לסופרת תמי שם-טוב על תרומתה הרבה לספרות ילדים בשפה עברית. הפרס הוענק במסגרת אירוע הגמר של תחרות הכתיבה לכותבים צעירים שעורך המרכז מדי שנה. שם-טוב היא הסופרת העשירית שזוכה בפרס. לפניה העניק המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך את פרס מפעל החיים לספרות ילדים לסופרים מאיר שלו ז"ל, יהודה אטלס, גלילה רון פדר עמית, נאוה מקמל-עתיר, סמדר שיר, אפרים סידון, נורית זרחי, שלמה אבס ולאה נאור.
המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך עורך מדי שנה את תחרות הכתיבה לכותבים צעירים. המשתתפים, תלמידי כיתות ג' עד ו', מבתי ספר יסודיים מכל הארץ המשתתפים בתוכנית הייחודית של המרכז לקידום בתי ספר תוך פיתוח כישורי שפה. התלמידים המשתתפים לומדים בבתי ספר באשקלון, רמלה, ראשון לציון, בני עייש, עפולה, עכו, קצרין ועוד. השנה התמודדו יותר מ-5,000 סיפורים בתחרות, ששיאה באירוע שנערך הבוקר, במסגרתו הגיעו 650 כותבי הסיפורים הטובים ביותר לטקס הגמר בו הוענקו פרסים ל-40 כותבים מצטיינים, לצד הענקת פרס מפעל חיים לסופרת הילדים.
הטקס נפתח בשירה מרגשת באולם של 650 התלמידים, הסופרים הצעירים המועמדים לפרס מכל רחבי הארץ, ביחד עם כוכב הילדים טל מוסרי שהנחה את הטקס – עם השיר "עוד יבואו ימים טובים" (לצאת מדיכאון) של הזמר יגל אושרי. שירה פתחה את הלבבות והזכירה כמה ילדי ישראל מחפשים פינה קטנה של אושר.
הילדה שהפכה לסופרת עטורת שבחים
סופרת הילדים והנוער המצליחה, תמי שם-טוב, היתה ילדה לקויית למידה בימים שלא ידעו מה זאת לקות למידה. היתה זו מורה להוראה מתקנת, שלימדה אותה בילדותה לכתוב סיפורים קצרצרים שהמציאה. אלו היו הראשונים שכתבה והראשונים שקראה. מאז היא מאמינה שסיפורים יכולים לשנות חיים, ואחרי שהוציאה 20 ספרים וערכה אלפי מפגשים עם ילדים – היא מאמינה בזה עוד יותר.

שירת המוני ילדים בטקס (צילום: אילן ספירא)
בעקבות חוויות ילדותה, כתבה תמי את הספר האהוב "מהפכת התפוזים של מתי", המספר על ילדה כמותה, עם לקות למידה, שמחוללת מהפכה ירוקה. הספר, שיצא לפני קרוב ל-25 שנה, זכה לעשרות אלפי קוראים – בזכות המלצה שעברה מפה לאוזן בין ילדים, מורים והורים – והוא יוצא כעת במהדורה מחודשת ומתוקנת (הוצאת הקיבוץ המאוחד), ומוקדש למורה ההיא, המתקנת, שלפי תמי הצילה אותה.
הזוכה, סופרת הילדים, תמי שם-טוב:  "כמי שמורה אחת הצילה אותה, אני כל כך שמחה לקבל את הפרס הזה מהמרכז הישראלי לחדשנות חינוך, שמעניק את אותה הצלה לכל כך הרבה ילדים, מאפשר להם בשיטות חדשניות ובאהבה לרכוש את הקריאה והכתיבה, ופותח להם פתח לעולם הנפלא של הספרים".
תמי כותבת בעיקר ביוגרפיות, סיפורים ורומנים היסטוריים לכל הגילים, ומנחה סדנאות כתיבה למבוגרים הכותבים לילדים ולנוער, מתוך אמונה שסיפורים הם לא רק דרך ללמוד, להתפתח, לברוח, ליהנות, להתרגש, להתבדר, להתחזק ולראות את הזולת, אלא גם יכולים להוות גשר בין דורי.

"ספריה מהווים מקור השראה לכתיבה יצירתית עבור אלפי התלמידות והתלמידים". מעמד הענקת הפרס בטקס החגיגי (צילום: אילן ספירא)

על פועלה הנרחב זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס ביאליק, פרס ראש הממשלה, פרס לאה גולדברג, דבורה עומר, הספריות הציבוריות, עיטור אנדרסן ועוד, אליהם מצטרף כעת פרס מפעל החיים. תמי גרה בתל אביב עם שתי בנותיה. זו השנה ה-11 בה עורך המרכז את תחרות הכתיבה לכותבים צעירים על מנת לעודד את התלמידים למצוינות ולפתח את יכולות הכתיבה, הביטוי והיצירה שלהם.
דן פוטרמן, מנכ"ל ומייסד המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך: "המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך פועל כדי ליצור מציאות בה כל תלמידה ותלמיד בארץ יוכלו לרכוש חינוך והשכלה איכותית ביותר ולהגיע להישגים גבוהים. אנו מתמקדים בפיתוח כישורי אוריינות כמפתח להצלחה בלמידה בכל המקצועות וכמנוף לשינוי בית ספרי עמוק.
מתוך רצון לפתח את עולמם העשיר של התלמידים, אנו עורכים מדי שנה את תחרות הכתיבה לסופרים צעירים, במסגרתה עוברים התלמידים תהליך מעמיק של לימודי כתיבת סיפורים הכולל פיתוח רעיונות, דמויות ופרטים המחיים את סיפוריהם וכן תהליך שכתוב. במסגרת אירוע השיא של תחרות הכתיבה אנו מבקשים להעלות על הנס הן את ערך הקריאה והן את הקריירה הענפה של סופרות וסופרים מצוינים ששימשו מקורות הנאה והשראה לסופרים הצעירים שלנו, אשר בזכותם התפתחו יכולותיהם.
בחרנו השנה להעניק את הפרס לסופרת נפלאה, אשר הטביעה חותם על ספרות הילדים בישראל, תמי שם-טוב. ספריה, אשר מככבים בספריות הכיתתיות שהקמנו עבור התלמידים, מהווים מקור השראה לכתיבה יצירתית עבור אלפי התלמידות והתלמידים שלנו ברחבי הארץ. סיפורה האישי של שם-טוב, שהפכה, בזכות מורה מיוחדת שנתנה לה הזדמנות, מילדה לקוית למידה לסופרת עטורת פרסים, הוא דוגמא מעוררת השראה הן עבור התלמידים והתלמידות שלנו והן עבור המורות המסורות שעובדות איתנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה