תרבות ופנאי

השחקנית הישראלית האהובה זכתה בתואר יוקרתי: "בהתחלה הייתי מופתעת"

כלת פרס ישראל לאמנויות הבמה, ליא קניג, קיבלה תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בנימוקי הוועדה צוין כי פועלה הוא נכס צאן ברזל לתרבות הישראלית. כוכבת התיאטרון הלאומי הבימה עלתה לבמה בהתרגשות, חודשים ספורים לפני יום הולדתה ה-95: "זה כבוד גדול בשבילי"
מערכת ice |  5
ליא קניג (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, shutterstock)
האוניברסיטה העברית העניקה אתמול (שני) תואר ד"ר לשם כבוד לשחקנית התיאטרון הלאומי הבימה וכלת פרס ישראל ליא קניג. התואר הוענק לקניג במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-87 של האוניברסיטה בירושלים, בזכות היותה נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית וחיבורה העמוק והשורשי לתרבות היידית.
במהלך דבריה בטקס סיפרה קניג על תגובתה כאשר קיבלה את ההודעה המרגשת כי נבחרה לקבל את התואר המכובד. "בהתחלה הייתי מופתעת", שיתפה קניג את הקהל. "אוניברסיטה בירושלים... אני לא תכננתי להתחיל עכשיו ללמוד. אז הייתי מאוד מופתעת ומאוד שמחתי".
 
"כל פעם אני חושבת, אני מדמיינת לעצמי שיושבת חבורה נכבדה מאוד של אנשים שבוחרים מי צריך לקבל את הפרס", סיפרה קניג. "אם זו איזו שחקנית ואם אני זכיתי - זה כבוד גדול בשבילי". קניג תחגוג בסתיו הקרוב יום הולדת 95, ובאמתחתה קריירה ארוכת שנים שכללה תפקידים מכוננים על במת התיאטרון הישראלי. 
בין תפקידיה הרבים של קניג בתיאטרון: מירל'ה ב"מירל'ה אפרת", אמא קוראז' ב"אמא קוראז'", האם ב"חתונת הדמים", האם ב"מדריך למטייל בוורשה", לביבה ב"מלאכת החיים", המלך ליר ב"המלך ליר", אולגה ב"שלוש אחיות" ועוד. קניג הייתה נשואה לשחקן והבמאי צבי שטולפר עד מותו ב-1998, והיא מתגוררת בגבעתיים, בה יש רחוב על שמה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    משוגעים, הקפצתם לי את הלב
    זהבה 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני רואה על המסך בסלולרי את התמונה של ליא קניג, ואז קוראת :"השחקנית הישראלית האהובה" ועד שגללתי למטה החברתי פעימה, חשבתי שחלילה קרה משהו רע... שמחה שהכל בסדר, ומקווה לראות אותה בקרוב בעוד הצגה
    סגור
  • 3.
    גדולת השחקניות על הבמה העברית של דורנו
    רוזי 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גאווה גדולה, אוהבים אותך ליא
    סגור
  • 2.
    ליאה קניג
    מיכל 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את בת האדם הכי מקסים שיש בעולם ואם יש מישהי שמגיע לה את כל התארים , זו את גברת קניג היקרה
    סגור
  • 1.
    כול הכבוד! (ל"ת)
    מירי 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ליא קנייג
    גרשון דינסטג 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד 120 עם בריאות תקינה
    סגור