תרבות ופנאי

האחים וורנר שמו קץ לשמועות: מטריקס חוזרת, קיאנו ריבס ישתתף?

השבוע, במקביל לחגיגות 25 שנה ליציאת הסרט הראשון בסרטי המטריקס, אולפני האחים וורנר, יוצאו בבשורה כי סרט חמישי בסדרה נמצא בשלבי פיתוח, אבל עם שינוי מהותי, הסרט לא יבוים על ידי יוצרות הסדרה, האחיות ואשובסקי. נוסף על כך, עוד לא ברור אם קיאנו ריבס יקח חלק בפרויקט. כל הפרטים
מערכת ice | 
מטריקס (צילום יוטיוב/ Warner Bros. Pictures)
סדרת סרטי המדע הבדיוני מטריקס, כוללת ארבעה סרטים אשר ביומו ונכתבו על ידי האחיות ואשובסקי והופצו על ידי חברת האחים וורנר. שלושת הסרטים הראשונים אשר מתארים עתיד דיסטופי בו העולם נשלט על ידי מכונות, זכו להצלחה קופתית ברחבי העולם. השבוע, בשעה שמעריצי מטריקס ברחבי העולם, חגגו חצי יובל לצאת הסרט הראשון בסדרה, אולפני וורנר שמו קץ לשמועות והודיעו שיש סרט נוסף בדרך.
כפי שדווח אתמול (רביעי), במגזין וראייטי, נכון לשעה זו הסרט נמצא בשלבי הפיתוח ובשונה משאר הסרטים עד כה מי שיביים אותו הוא התסריטאי דרו גודארד שהיה מועמד לאוסקר ולא אחת מיוצרות הסדרה, האחיות ואשובסקי. במקום זה, ולאנה ואשובסקי, תשמש כמפיקה בפועל. זהותם של צוות השחקנים טרם ידועה ויתרה מזו עדיין לא ברור האם צמד השחקנים הראשי קיאנו ריבס וקארי-אן מוס, שגילמו בסרט את ניאו וטריניטי, יקחו בו חלק.
פרטי העלילה של הסרט החמישי עוד לא ידועים, אך נשיא הייצור והפיתוח באולפני וורנר, ג'סי ארמן, חשף שהסיפור יקדם את עולם הפנטזיה, מבלי להתרחק יותר מדי ממה שגרם לסדרת הסרטים הזו לזכות בהצלחה עצומה. 
ארמן, מסר בהצהרה כי: "דרו הגיע לאחים וורנר עם רעיון חדש, שכולנו מאמינים שיהווה דרך מדהימה להמשיך את העולם של 'מטריקס', על ידי כבוד למה שהתחילו לאנה ולילי לפני למעלה מ-25 שנה, והציע פרספקטיבה ייחודית המבוססת על אהבתו שלו לסדרות ולדמויות. כל הצוות נרגש מכך שדרו יוצר את 'מטריקס' החדש, ומוסיף את החזון שלו לקאנון הקולנועי, שה'וואשובסקיות' עמלו עליו רבע מאה כאן באולפנים".
גודארד, במאי הסרט, האדיר את השפעתם של סרטי מטריקס על עולם הקולנוע כשאמר: "זו לא הגזמה לומר שסרטי מטריקס שינו גם את הקולנוע וגם את חיי. האומנות המשובחת של לאנה ולילי מעוררת בי השארה על בסיסי יומי, ואני אסיר תודה על ההזדמנות לספר סיפורים בעולמן". 
הסרט הרביעי בסדרה, "מטריקס: התחייה", שבוים על ידי לאנה ואשובסקי, יצא ב-2021, 18 שנה לאחר צאת הסרט האחרון בסדרה ומלבד ביקורות צוננות הוא גם זכה לאכזבה קופתית כשביחס לתקציב הענק שהושקע בו (190 מיליון דולר), הוא גרף סכום של 159 מיליון דולר בלבד בבתי הקולנוע ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה