רכילות עסקית

מיליוני דולרים ושעוני רולקס: הנדיבות הסודית של קיאנו ריבס

קיאנו ריבס הוא אדם נדיב באמת. בין אם זה לתת מיליונים לצדקה או להבטיח שחברי הצוות בסרטים שלו יקבלו תגמול הוגן. אלו התרומות והסיפורים הגדולים שמאחורי כוכב "ג'ון וויק" 

מערכת ice | 
קיאנו ריבס (צילום אינסטגרם/ קיאנו ריבס)
קיאנו ריבס אמר פעם בריאיון: "כסף הוא הדבר האחרון שאני חושב עליו". בשמיעה ראשונית אפשר להגיד שזו סתם הצהרת יחסי ציבור. אבל במקרה של ריבס, למרות שהוא שווה מאות מיליוני דולרים, הכסף באמת לא מזיז.
בסיום הצילומים של הסרט שעלה לאחרונה בקולנוע, "ג'ון וויק 4", העניק ריבס לצוות הפעלולים של הסרט, ארבעה אנשים, שעוני רולקס סאבמרינר מותאמים אישית כאות תודה על עבודתם הקשה בצילומי הסרט.
וזה לא חדש. כבר מתחילת הקריירה שלו, ריבס התפרסם בכל מיני סיפורים שלימדו על אישיותו הנדיבה. לדוגמה, בשנת 1995 - שנה לאחר שהקריירה שלו הושקה בסרט "ספיד" - הוצע לקיאנו לשחק לצד רוברט דה נירו בסרט האקשן "Heat". קיאנו דחה את התפקיד בנימוס, ולא בגלל הצעה לתפקיד טוב יותר, אלא כדי שיוכל לשחק בהפקה של "המלט" של שייקספיר במרכז התיאטרון הקטנטן מניטובה בוויניפג, קנדה.
בשנה לאחר מכן הכוכב ההוליוודי דחה שכר של 11 מיליון דולר כדי לעשות סרט המשך ל"ספיד". הוא היה בן 32, ולא קרוב להונו כיום, ובכל זאת הוא דחה את ההצעה בנימוס משתי סיבות: הוא לא רצה לקבל ליהוק כל כך מוקדם בקריירה שלו, והוא קיווה לככב לצד אל פאצ'ינו ב"פרקליט השטן".

אבל אף אחת מהדוגמאות האלה אפילו לא מתקרבת למה שקיאנו ריבס עשה עם חלק עצום מהרווחים שלו מהלהיט "מטריקס": עבור הסרט הראשון, ריבס בסופו של דבר הרוויח סכום של 35 מיליון דולר. כשהגיע הזמן לשאת ולתת על עסקת חלוקת הרווחים שלו על הסרטים השני והשלישי של מטריקס, קיאנו התעקש להעביר חלק נכבד מהזכאות שלו לצוותי האפקטים המיוחדים ועיצוב התלבושות של הסרטים. ריבס הרגיש (ובצדק) שאלו שיצרו את האפקטים והתלבושות היו הגיבורים האמיתיים של הסרט.
סרטי מטריקס השני והשלישי הרוויחו יותר מ-1.2 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם, ולפי הדיווחים השחקן ששיחק את ניאו ויתר על סכום מוערך של 75 מיליון דולר שיכלו להגיע אליו במהלך שני הסרטים, ובמקום זאת התפרסו בין עשרות חברי הצוות שלו במטריקס.
ואם זה לא מספיק, הוא רכש לכל צוות הפעלולים בסרטי ההמשך של "מטריקס" אופנועי הארלי דיווידסון . אפילו אחרי כל הנדיבות הזו, אחרי שלושת סרטי ההמשך, קיאנו עדיין הצליח להרוויח כ-200 מיליון דולר על עבודתו בסדרת "מטריקס".
במהלך השנים קיאנו ריבס נתן מיליוני דולרים לצדקה, בין היתר לעמותה למען מלחמה בסרטן. כשאחותו אובחנה כחולה בלוקמיה, ריבס הזרים מיליוני דולרים מכספו כדי להקים קרן סרטן פרטית שתעזור לבתי חולים לילדים ולמחקר סרטן. ריבס אינו מצרף את שמו לתרומות שלו. הוא מעדיף לספק כסף היכן שצריך מבלי לקחת קרדיט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה