קריפטו

שוד הביטקוין הענק נחשף: אלה הסכומים שנתפסו

היקף מטבעות בסך של יותר מ-50 אלף השווים למיליארדי דולרים נתפסו ברשותו של שודד קריפטו, מבצע שהוכתר כשוד השני בהיקפו שנתפס תחת משרד המשפטים האמריקאי
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
משרד המשפטים האמריקני הודיע ​​אתמול (שני) כי תפס כ-3.36 מיליארד דולר בביטקוין גנוב במהלך פשיטה שלא הוכרזה בעבר ב-2021 על ביתו של ג'יימס ז'ונג. ג'ונג הודה ביום שישי באשמה אחת של הונאת רשת, שעונשה המרבי הוא 20 שנות מאסר.
הרשויות בארה"ב תפסו כ-50,676 ביטקוין, אז בשווי של למעלה מ-3.36 מיליארד דולר, מג'ונג במהלך חיפוש בביתו בגיינסוויל, ג'ורג'יה, ב-9 בנובמבר 2021, אמר משרד המשפטים. זוהי התפיסה הפיננסית השנייה בגודלה של ה-DOJ עד כה, לאחר תפיסתו של 3.6 מיליארד דולר במטבעות קריפטוגרפיים שנגנבו לכאורה הקשורים לפריצה ב-2016 של בורסת הקריפטו Bitfinex, עליה הכריז משרד המשפטים בפברואר.
לפי הרשויות, ג'ונג גנב ביטקוין משוק דרך המשי הלא חוקי, פורום אינטרנט אפל שבו נקנו ונמכרו סמים ומוצרים לא חוקיים אחרים באמצעות מטבע קריפטוגרפי. דרך המשי הושקה ב-2011, אך הבולשת הפדרלית סגרה אותה ב-2013. מייסדה, רוס וויליאם אולבריכט, מרצה כעת מאסר עולם בכלא.
"במשך כמעט עשר שנים, מקום הימצאו של נתח ביטקוין עצום זה של ביטקוין חסר התגלגל לתעלומה של יותר מ-3.3 מיליארד דולר", אמר עו"ד ארה"ב דמיאן וויליאמס בהודעה לעיתונות.
לפי המחוז הדרומי של ניו יורק, ז'ונג ניצל את הפגיעויות של השוק כדי לבצע את הפריצה.
הסוכן המיוחד האחראי טיילר האטצ'ר, משירות המס הפנימי - חקירה פלילית, אמר שג'ונג השתמש ב"תוכנית מתוחכמת" כדי לגנוב את הביטקוין מדרך המשי. לפי ההודעה לעיתונות, בספטמבר 2012, Zhong יצרה תשעה חשבונות הונאה ב-Silk Road, שמימן כל אחד בין 200 ל-2,000 ביטקוין. לאחר מכן הוא הפעיל יותר מ-140 עסקאות ברצף מהיר, מה שהטעה את מערכת עיבוד המשיכה של השוק לשחרר כ-50,000 ביטקוין לחשבונותיו. לאחר מכן, ז'ונג העביר את הביטקוין למגוון כתובות ארנק, הכל בשליטתו.
רישומים ציבוריים מראים שז'ונג היה הנשיא והמנכ"ל של חברה שנוצרה בעצמו, JZ Capital LLC, שאותה רשם בג'ורג'יה בשנת 2014. לפי פרופיל הלינקדאין שלו, עבודתו שם התמקדה ב"השקעות והון סיכון".
הפרופיל שלו גם מציין שהוא היה "משקיע גדול בביטקוין מוקדם עם ידע נרחב על פעולתו הפנימית" וכי היה לו ניסיון בפיתוח תוכנה בשפות תכנות מחשבים.
פרופילי המדיה החברתית של ז'ונג כוללים תמונות שלו על יאכטות, מול מטוסים ובמשחקי כדורגל מתוקשרים. 
באוקטובר 2022, Binance, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם לפי נפח מסחר, ספגה פריצה של 570 מיליון דולר. החברה אמרה כי באג בחוזה חכם אפשר להאקרים לנצל גשר חוצה שרשרת, BSC Token Hub. כתוצאה מכך, ההאקרים משכו את המטבע הקריפטו המקומי של הפלטפורמה, הנקראים BNB tokens.
במרץ 2022, האקר אחר מצא נקודות תורפה בפלטפורמת הפיננסים המבוזרת Ronin Network ויצא עם יותר מ-600 מיליון דולר - הפריצה הגדולה ביותר עד כה. המפתחות הפרטיים, המשמשים כסיסמאות להגנה על כספי מטבעות קריפטוגרפיים בארנקים, נפגעו.
לפי דו"ח של Chainalysis, מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 1.9 מיליארד דולר נגנבו בפריצות לשירותים עד יולי 2022, בהשוואה לקצת פחות מ-1.2 מיליארד דולר באותה נקודה ב-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה