קריפטו

מהפכת קריפטו בישראל: זו החברה הראשונה שמקבלת רישיון

רישיון קריפטו ראשון לחברה פעילה: רשות שוק ההון הודיעה ל- Bits of Goldעל קבלת רישיון לעסוק במטבעות וירטואליים, לראשונה עבור חברה פעילה. המשמעות: הסדרה סופית של אופן קבלת כספי מימושי מטבעות וירטואליים בין הבנקים לחברה. לקוחות יוכלו לא רק לקנות ולמכור מטבעות, אלה גם לאחסן אותם בשירותי המשמורת המאובטחת
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
רשות שוק ההון ביטוח וחסכון הודיעה לחברת ביטס אוף גולד (Bits of Gold) על קבלת רישיון נותן שירותים פיננסיים. מדובר בחברה הפעילה הראשונה המאפשרת קנייה, מכירה ושמירה של מטבעות וירטואליים שמקבלת את הרישיון, לאחר שינוי החקיקה ב-2016 שקבע כי חברות המאפשרות מסחר במטבעות וירטואליים יחויבו בקבלת רישיון המונפק על ידי רשות שוק ההון. עד עתה בחברה, היחידה שהחזיקה עד 2018 באישור "נותן שירותי מטבע" (נש״מ), פעלו מתוקף היתר המשך עיסוק.
הרישיון החדש יאפשר לחברה לפעול מול המערכת הבנקאית והפיננסית ביתר קלות, ובהתאם לנוהל בנקאי תקין 411 ששוחרר מוקדם יותר השנה על ידי בנק ישראל, המסדיר את האופן שעל הבנקים לפעול מול גוף בעל רישיון בתחום. דבר שמביא לראשונה את המטבעות הוירטואליים לקדמת הבמה מבחינה רגולטורית וחוקית, מבן חורג - לגוף מרושיין, לגיטימי לחלוטין ומפוקח באופן מלא ובמעמד שווה לכל יתר הגופים הפיננסיים בישראל.

עם קבלת הרישיון קיבלו בחברה אישור להפעלת שירותי משמורת (Custodian) ובתוך כך תשיק החברה באוקטובר הקרוב את ״Bits of Gold Wallet״, ארנק ביטס אוף גולד, שיאפשר ללקוחותיה להחזיק את הכספים בצורה מאובטחת ומבוטחת ב-Bits of Gold. החברה פתחה מוקדם יותר היום (ראשון) את הרישום לרשימת ההמתנה לארנק באתר האינטרנט שלה.
"כבר ב- 2013 הבנו שהדרך בה הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים (וירטואליים) יכולים להגיע לאימוץ רחב הוא רק באמצעות רגולציה" מסביר יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold. "שנים אנחנו מדברים את שפת הרגולטורים ופועלים תחת חוקי איסור הלבנות הון שמרניים שאחרים לומדים מהם ומאיתנו. לחברה DNA של גוף פיננסי מנוסה עם התמחות במטבעות דיגיטליים ולבנקים יהיה קל לעבוד איתנו".
בחברה מסבירים כי מתן הרישיון יפתור חלק ניכר מהבעיות מהם סובלים מחזיקי קריפטו בישראל: "בנק ישראל הורה לאחרונה לבנקים שלא לחסום קטגורית כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים, אם הם מגיעים מבעל רישיון. כעת, אנחנו מיישרים קו ומביאים את מחזיקי המטבעות הדיגיטליים למעמד זהה למחזיקי נכסים אחרים ולקוחות יוכלו למכור מטבעות בקלות יתרה. מתן הרישיון יאפשר לנו לפתור יותר בעיות מול הבנקים ואף לאפשר לבנקים וגופים פיננסיים להציע ללקוחותיהם מסחר במטבעות דיגיטליים באמצעות Bits of Gold Connect, כפי שאנחנו עושים כיום עם Max. אנחנו מודים לצוות הרשות המורחב על ההירתמות, התהליך היסודי וההעמקה בפרטים, והחתירה להסדרת התחום לטובת הלקוחות. מטבעות דיגיטליים הם העתיד הפיננסי, ואנחנו מזמינים את הבנקים לעבוד איתנו בשיתוף פעולה כדי לקדם את ישראל לעתיד הזה" מוסיף רואש.
Bits of Gold, שהוקמה בשנת 2013, מאפשרת קניה ומכירת ביטקוין ואיתריום ומשרתת למעלה מ- 150 אלף לקוחות ישראלים. החברה היתה הראשונה להשיק שיתופי פעולה חדשניים עם חברות המפוקחות על ידי בנק ישראל. רק לאחרונה השיקה שיתוף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי Max במסגרתו השיקה כרטיס אשראי MaxBack Crypto, במסגרתו צוברים מטבעות ביטקוין כקאש-באק על השימוש בכרטיס. בנוסף, Max גם נבחרה להיות הסולקת של החברה, מה שמאפשר ללקוחותיה לקנות ביטקוין ואיתריום באמצעות כרטיס האשראי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה