קריפטו

הקריפטו שוב נבעט: ניו-יורק לא רוצה כורים בשטחה

אחרי שגורשו מסין ורוסיה, כעת מגלים כורי הביטקוין כי גם ניו-יורק מתכוונת להגלות אותם – בניגוד מוחלט להבטחה שלה מלפני פחות מחודש
יאיר מור |  1
מנהטן, ניו יורק (צילום pexels)
מחלקת שימור הסביבה (המקבילה למשרד להגנת הסביבה) בניו-יורק הודיעה ביום חמישי האחרון כי היא דוחה את בקשתה של חברת האנרגיה Greenidge Generation לחידוש היתר (זיהום) האוויר שלה בתחנת החשמל שלה על שפת אגם סנקה במדינה, שרוב הייצור שלה משמש להפעלת מחשבים לכריית ביטקוין.
גריניג' ג'נריישן השתלטה ב-2014 על תחנת חשמל ישנה על שפת הגדול שבין 11 "אגמי האצבעות" בניו-יורק, המירה אותה מהתבססות על פחם להתבססות על גז טבעי והחלה להפעיל אותה כמתקן למטרה כפולה – גיבוי לרשת החשמל של המדינה בזמני עומס, וכריית ביטקוין בשאר הזמן. עם השנים הלכה והתגברה פעילות הכרייה של החברה, והלכה ופחתה אספקת החשמל שלה למדינה.
כעת, טוענת מחלקת שימור הסביבה כי החברה ניצלה את ההיתר הקודם, מ-2016. לדברי המחלקה, המשך הפעלת המתקן "לא עולה בקנה אחד, ואף מגביל את היכולת, להשגת יעדי מגבלות פליטת גזי החממה של המדינה", וגריניג' "כשלה בהוכחה כי המשך פעילות המתקן מוצדק על אף חוסר העקביות הזה, שכן הוא לא סיפק כל אמינות למערכת החשמל או צורך מתמשך אחר עבור המתקן".
טענה נוספת של המחלקה היא כי פליטות הגזים של המתקן עלו "משמעותית" מאז ההיתר שניתן ב-2016 – עובדה שהחברה מודה בה, אך מדגישה כי הן עדיין לא מגיעות להקצבה שצוינה בהיתר. לכן, לדברי החברה, "אנו מאמינים כי אין כל בסיס חוקי אמין כלשהוא לסירוב לבקשה הזו, משום שאין כל איום ממשי על חוק ההובלה האקלימית וההגנה הקהילתית של המדינה מחידוש האישור. זהו חידוש אישור (זיהום) אוויר סטנדרטי הקובע רמות פליטה למתקן הפועל בציות מלא להיתר הקיים עבורו כיום".
החברה הוסיפה כי בכוונתה להמשיך להפעיל את המתקן עד למיצוי יכולת הערעור על ההחלטה, ורמזה כי אם ייסגר המתקן – יאבדו כל העובדים בו את משרותיהם.
הסיפור הזה מהווה תמרור אזהרה עצום לתעשיית הקריפטו כולה. לאחר גירוש הכורים מסין בשנה שעברה, עברו רבים מהם לקזחסטן ולמדינות בארה"ב ששילוב של חוקים ומחירי חשמל הופכים את פעילות הכרייה בהן למשתלמת במיוחד. בסוף השנה שעברה הצהיר ראש עיריית ניו-יורק הטרי, אריק אדמס, כי הוא רוצה להפוך את העיר ל"מרכז הקריפטו", בתחרות ישירה מול טקסס ופלורידה, שמציעות גם הן תמריצים לחברות מתחום הקריפטו. כעת נראה כי המדינה, מעל ראשו של אדמס, רוצה דווקא לגרש את התעשייה הזו משטחה – זאת בניגוד מוחלט להבטחת המדינה לפני פחות מחודש, כאשר העבירה חוק להגבלת כריית הקריפטו במדינה, לפיה אין לה שום כוונה לעצור פעילות כרייה קיימת, אלא רק להתנות פעילות חדשה בהקמת תחנות חשמל ידידותיות לסביבה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להצלת מחירו
    ירון בן נון 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צימצום וסגירת מיכרות אמורים .לשמר את מחיר הקיפטו.המשך כריה יוצר עודף מטבעות וכך שווים יורד. אבל למי שחושב שמפה הביקויין והשאר יזנקו .... להפך הוא בנסיגה עד שמצב הבורסות ירגע והן יפרחו ..הוא לא יפרח לפניהם.
    סגור