קריפטו

האמן שהרוויח כמעט מיליון דולר בחצי שעה ממכירת NFT

קאם רקאם מקליפורניה ראה את מפעל חייו קורס לנגד עיניו, אך אז המציא את עצמו מחדש ובמיזם יחד עם המון אינסטגרם, הצליח לייצר הכנסות של מעל 738 אלף דולר ב-32 דקות ממכירת 10,000 יצירות NFT: "בדקה השמינית או התשיעית הבנתי שאנחנו בחצי הדרך"
מערכת ice | 
היצירה של רקאם (צילום אינסטגרם)
הקורונה פגעה קשות באמנים כמו קאם רקאם. האמן בן ה-42 מהנטינגטון ביץ', קליפורניה, ראה את כל מפעל חייו קורס לנגד עיניו - תערוכות אמנות בוטלו, המכירות הואטו ותפוקה כספית? כזו לא ראה כלל וכלל. בדיוק בגלל זה, רקאם המציא את עצמו מחדש ופנה לעולם האמנות הדיגיטלית. 
עד 2021, שיא ההכנסה שרקאם הרוויח ממכירת פריט אמנות משלו עמד על 11,000 דולר עבור פריט ציור ופיסול שמכר ב-2015. אבל זה השתנה במהירות לאחר שרקאם התחיל ליצור אמנות דיגיטלית כ-NFT, או אסימונים לא ניתנים להפעלה.  
ההשקה שלו למכירת אמנות דיגיטלית החלה כאשר רקאם פנה לעמוד ממים פופולרי באינסטגרם בשם 'wallstmemes' ושאל אם הם רוצים לשתף פעולה באוסף NFT. בעמוד הסכימו ורקאם יצר אלפי יצירות של שור מצויר. "הבנתי שאתה יכול לראות את כל הלקוחות שלך בבלוקצ'יין בו-זמנית, אתה יכול להתחיל לעשות עם זה כמה דברים מעניינים" מספר רקאם, "התחלתי לקבל כמה רעיונות מטורפים".
כאשר רקאם עיצב את האמנות ודף הממים הגדיל את המכירות על ידי הפצת הבשורה בערוצים דיגיטליים כמו 'Discord', הצמד מכר את כל האוסף של 10,000 NFT ב-32 דקות לאחר ההשקה ב-27 באוקטובר 2021. "בחמש הדקות הראשונות, כ-2,250 מהם נעלמו", אמר רקאם. "אבל אז הבנתי שבדקה השמינית או התשיעית סיימנו יותר מחצי הדרך. התחלתי לחשוב, 'אלוהים אדירים, אנחנו הולכים למכור כל כך הרבה מהדבר הזה'".
האוסף היה שווה 660 אתריום, שהשתווה ל-2.6 מיליון דולר בזמן המכירה (נכון ליום שישי, הסכום הזה יהיה שווה יותר ל-1.7 מיליון דולר). ובכל זאת, הרווח של רקאם באותו היום היה 738,593.97 דולר.
רקאם רחוק מלהיות האמן היחיד שמצא הצלחה במכירת NFT. המכירות של הנכסים הדיגיטליים הגיעו ל-17.6 מיליארד דולר בסוף 2021, מה שגרר כמה התבטאויות בקרב אמנים כאלה ואחרים שמודאגים מהשיבוש של עולם האמנות המסורתי. בינתיים, חוקרי שוק רבים גם מזהירים ששוק ה-NFT כבר הפך ל"רווי יתר", עם השילוב של הייפ מסיבי וספקולציות שמובילים את המחירים לשיאים קיצוניים ובלתי ניתנים למימוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה