קריפטו

מהפכה במסחר בקריפטו בישראל: הרשות לניירות ערך במהלך חדשני

מה שטוב לעולם טוב לישראל: הרשות לניירות ערך בצעד נוסף לקידום המסחר של מטבעות קריפטו בישראל. לראשונה, חברי בורסה שאינם בנקים להעניק ללקוחותיהם שירותי מסחר בביטקוין ואת'ריום. איך זה כל יעבוד? | כל הפרטים
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
במהלך השנים האחרונות, שוק מטבעות הקריפטו עבר שינויים מרחקי לכת. מנתיב השקעה להרפתקנים בלבד לאט לאט הוא החל לקבל לגיטימציה כשנקודת המפנה הייתה האישור של קרנות הסל המחקות את פעילות הביטקוין והאת'ריום. 
בישראל, המצב היה שונה. במידה והייתם מעוניינים לרכוש מטבעות קריפטו או לרכוש קרנות מחקות פעילות הייתם צריכים לבצע זאת בבורסה זרה. לאחר פרוץ המלחמה והחשיפה על הרווחים שעושים ארגוני הטרור מהמסחר בקריפטו, הרשות לניירות ערך החלה להתערב במסחר בתחום. 
הרשות התנתה את המסחר בקריפטו בהגשת תשקיפים של קרנות הנאמנות ורק לאחר שאלו ימצאו כחוקיות, יאושר לסחור בהן. כעת, הרשות עושה צעד נוסף לכיוון קידום המסחר של מטבעות קריפטוגרפיים, כאשר היא אישרה תיקון בתקנון הבורסה, אשר יתיר לחברי הבורסה שאינם בנקים להעניק ללקוחותיהם שירותי מסחר ומשמורת במטבעות קריפטוגרפים.
כיוצא מכך, המשקיעים יוכלו כיום להשקיע בקרנות סל דרך חבר הבורסה עמו הם עובדים. המתווה הנוכחי מוגבל להיום לביטקוין והאת'ריום והוא מכיל בתוכו שורה של מנגנונים ייעודיים נוספים להפחתת סיכונים למשקיעים ולחברי הבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה