קריפטו

מחיר הביטקוין צנח בעשרות אלפי דולרים: מה הסיבה לכך?

בחמשת החודשים האחרונים מחיריהם של מטבעות הקריפטו צנחו. האירוע קרה בגלל ירידת מחירו של הביטקוין, המטבע החק ביותר בשוק אשר משך עמו את שאר המטבעות בשוק. למה כל זה קרה והאם התחזית להמשך אופטימית? 

מערכת ice |  1
קריפטו (צילום shutterstock)
שוק מטבעות הקריפטו מציג בתקופה האחרונה ירידת שערים רוחבית, כאשר המטבע המוביל הוא הביטקוין, המטבע החזק ביותר בשוק קריפטו ששווי השוק שלו עומד על למעלה מטריליון דולר. גם האתריום, המטבע השני בגודלו בשוק חווה גם הוא ירידת שערים משמעותית. אלו השפיעו על השוק והביאו לירידת שערים רוחבית בשוק ועל כן, עולה השאלה מה הוביל לכל זה?
מסתמן שהמצב בשוק נובע מכמה סיבות כאשר הראשונה קשורה לאירוע שהתרחש אי שם ב-2011 כשבורסת הקריפטו היפנית, Mt. Gox, קרסה ופשטה רגל. הבורסה קרסה בעקבות פרצה למחשביה שהובילו לאיבוד של קרוב למיליון מטבעות ביטקוין. מאז, אנשי הבורסה הצליחה להציל רק כ-140 אלף מטבעות, כאשר השווי הנוכחי שלהם עומד על 9 מיליארד דולר. 
לאחרונה, דווח שהחל מהחודש אנשי הבורסה תתחיל לשלם לנושיה החזרי כספים כשאר חלק מן הסכומים שפורסמו הם במטבעות ביטקוין. עובדה זו מעוררת דאגה בקרב רבים בשוק משום שהצפה של מטבעות עלול להביא לירדת ערכו של המטבע. בשווקים לא בטוחים עד כמה זו תהיה חמורה, אך בשוק הקריפטו השמועות בדרך כלל מניעות את המחירים.
עוד אירוע שגרם למצב הנוכחי בשוק הוא הנזלה של פוזיציות ארוכות טווח בחודש האחרון. מהלך זה מבוצע כאשר לסוחר אין מספיק כסף לכסות על הפסדיוץ לפי אתר CoinGlass פוזיציות על הביטקוין בשווי של כ-55 מיליון דולר הונזלו בשוק ב-24 השעות האחרונות. יש להדגיש למרות תמונת המצב העגומה, התחזית צופה שהביטקוין יחזור ויתחזק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבלון התפוצץ הלך הכסף (ל"ת)
    יוסי 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור