קריפטו

מחיר הביטקוין ירד? בורסת הקריפטו קרסה - והשוק יוצף במטבעות

לאחר שבורסת הקריפטו Mt. Gox נפרצה, קרסה ונגנבו ממנה כ-940 אלף מטבעות, הבורסה הצליחה להשיב כ-142 אלף לנושיה הרבים. ההחזרים צפויים להתחיל בחודש יולי, וקורבנות הפרשה יזכו מביטקוין בשווי של כ-9 מיליארד דולר. הדבר מעלה את החשש: האם הצפת השוק תוריד את מחיר המטבע הדיגיטלי הגדול והוותיק?
מערכת ice |  5
ביטקוין - אילוסטרציה AI
בורסת הקריפטו Mt. Gox הייתה בורסת מטבעות דיגיטליים יפנית ותיקה. הבורסה קרסה לאחר שנפרצה בפברואר 2014 ונגנבו ממנה כ-940,000 מטבעות ביטקוין, בשווי כולל שעמד אז על כ-64 מיליון דולר (לא פחות מ-57 מיליארד דולר היום). הבורסה הצליחה להשיב כ-141,687 ביטקוין שנועדו להחזיר לנושים, שכיום שוויים עומד על יותר מ-8.5 מיליארד דולר.
על פי דיווח של דור אופיר הבוקר (שישי) באתר וואלה ההחזרים צפויים להתחיל כבר בחודש יולי. הנושים של בורסת Mt.Gox, צפויים לקבל החזרים כספיים שחלקם נקובים בביטקוין בשווי כולל של כמעט 9 מיליארד דולר. הסיפור הזה מעורר את חששם של רבים מפני אפשרות של ירידת ערכו של המטבע, בשל הצפתו של שוק מטבעות הקריפטוגרפיה מחדש במטבעות רבים. 
 
פשיטת הרגל של הבורסה הובילה למאבק משפטי בן שבע וחצי שנים לפני שהוקמה תוכנית להחזר למשתמשים שנפגעו בשנת 2021. Mt.gox היתה הבורסה הפופולרית ביותר, בזמן שביטקוין עדיין היה בתחילת דרכו ולא הגיע לזרם המרכזי של המשקיעים, ולכן, באותה התקופה היא היתה אחראית על 70% מהטרנזקציות שהתבצעו ברשת הביטקוין.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מתי יחסלו את ההונאה הזו?
    גבי ל. 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שכמה שיותר מהר
    סגור
  • 3.
    הביטקוין יגיע תוך שנה לשער 150 אלף (ל"ת)
    משה 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני ישראלי שאמור לקבל
    יניב 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש פה עוד כאלו?
    סגור
  • 1.
    אם רק הייתם יודעים איך עובדים עלינו
    אדם פשוט 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מטבע פיקטיבי - רעיון יפה מאוד . כל הנקניק עם הגולות. בשל הגירעון הענק של ארה"ב. שימו לב לזהב. תהנו מכל רגע שיש לכם לפני.... מי שיכול לחשוב מחוץ לקופסה .. תתארגנו ליום הדין. קצת יותר חשוב מהכתבות שרצות ברשת ונועדו לבלבל את כולם
    סגור
  • טוב שציינתי שאתה אדם פשוט ,חבל שלא אמרת שאתה גם בור
    נחשון 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתחיל לכך שהפירוש פיקטיבי : מְדֻמֶּה, בָּדוּי, שֶׁהוּא לְמַרְאִית עַיִן בִּלְבַד המטבע הזה קיים ומחזק במערכת של בלוקציין פיזית ואמיתית יש לו ערך כי אנשים סוחרים בו ,בדיוק שלמטבעת הפיאט הכסף של הממשלה שאתה מאמין בו יש ערך ,אם מחר יהיה חוסר אמון מלא בממשל נשקל או הדולר יהיה שווה פחות מנייר טואלט .כל המערכת הפיננסית מושתת על אמון כולל זהב פיזי אם מחר אף אחד לא ירצה זהב הוא יהיה חסר תועלת או אם מחר ימצאו דרך לייצר זהב במעבדה כפי שקרה עם יהלומים או ספירים ורובינים . לא מובן לי בלבול המוח שלך לגבי יום הדין ,אתה מנסה להיות חכם ולזרוק משפטים מעורפלים וטיפשיים כאחד .הייתי מציע לך להירשם לקורב " אך להפסיק להיות אהבל"
    סגור