קריפטו

הקריפטו בסכנה? כך מערער מותו של הנשיא האיראני את השוק

מותו הפתאומי של נשיא איראן, אבראהים ראיסי, יוצר אי ודאות בכלכלה האיראנית ובשוק הקריפטו העולמי. איראן, שהשתמשה במטבעות דיגיטליים לעקיפת סנקציות, עשויה לעמוד בפני שינויים במדיניות הכלכלית והפיננסית שלה, תוך התמודדות עם לחצים בינלאומיים מוגברים
רפאל בן זקרי |  1
איראן קריפטו (צילום Shutterstock)
מותו הפתאומי של נשיא איראן, אבראהים ראיסי, זעזע את העולם הגיאופוליטי והוביל לאי ודאות לגבי יציבותה הפוליטית והכלכלית של המדינה. כלכלת איראן, שכבר מתמודדת עם סנקציות אמריקאיות ואינפלציה גבוהה, עלולה לספוג הפסדים נוספים אם חוסר היציבות יימשך. אחד התחומים שעלול להיות מושפע משמעותית הוא שוק הקריפטו, שבו איראן משתמשת כדי לעקוף סנקציות בינלאומיות.
באמצעות מטבעות דיגיטליים, איראן הצליחה להמשיך בסחר בינלאומי ולייצב את כלכלתה, למרות הניתוק מהמערכת הפיננסית הגלובלית. ב-2022, ביצעה איראן את ההזמנה הראשונה שלה באמצעות קריפטו בשווי של 10 מיליון דולר, והתכוונה להרחיב את השימוש במטבעות דיגיטליים במסחר בינלאומי. כעת, מותו של ראיסי מעלה שאלות לגבי המשך האסטרטגיות הללו והמדיניות הכלכלית העתידית של המדינה.
השווקים הגיבו בזהירות לאירוע התרסקות המסוק, עם ירידה קלה במחירי הקריפטו בעקבות חוסר הוודאות. בתקופות של חוסר יציבות גיאופוליטית, משקיעים נוטים לחפש מקלט בנכסים בטוחים כמו ביטקוין, שהפך לאלטרנטיבה מודרנית בשל אופיו המבוזר וההיצע המוגבל. מותו של ראיסי עשוי גם לגרום לתגובה רגולטורית חזקה יותר מצד הקהילה הבינלאומית, בשל השימוש של איראן בקריפטו לעקיפת סנקציות ומימון פעילויות בלתי חוקיות.
מעבר לכך, תלותה של איראן בכריית ביטקוין נתקלת בקשיים בשל מחסור בכוח עבודה ורגולציה מוגברת. למרות שהיא הייתה אחראית ל-7% מקצב הכרייה העולמי ב-2021, נתח זה ירד כיום ל-0.2% בלבד. מותו של ראיסי מציב אתגר משמעותי בפני איראן, ויכול לשנות את דפוסי השימוש שלה בקריפטו ולגרום לשינויים במדיניות הפיננסית שלה, תוך המשך ההתמודדות עם סנקציות ולחץ בינלאומי.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מומחה לכלכלה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלכלן זה 1 שיידע מחר למה הדברים שאמר אתמול לא יתגשמו היום-צ'ארלס מ. שולץ!!!!
    סגור