קריפטו

עוקץ הקריפטו הגדול נחשף: הבטיחו החזרי ענק למשקיעים - ונעלמו

סינתיה ואדי פטיון, זוג נשוי, מואשמים כי במשך שנים ניהלו תרמית פירמידה שכוונה נגד קבוצות מהגרים מהאיטי.  בתוך שלוש שנים הם הצליחו להשיג השקעות של מיליארד דולר מעשרות אלפי משקיעים. השניים לכאורה הבטיחו לקורבנותיהם החזר של 200% בתוך זמן קצר - ונמלטו עם הכסף: "הם פנו לכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם הפסד"
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
ביום חמישי האחרון משרד התובעת הכללית בניו יורק הגיש כתבי אישום נגד סינתיה ואדי פטיון, זוג נשוי המואשם בהונאת קריפטו שכוונה נגד מהגרים בעלי הכנסה נמוכה. על פי דיווח מרקט ווץ' שפורסם בכלכליסט, הזוג הקים ב-2019 את חברת ההשקעות NovaTechFX ושיווקו אותה בקרב קהילות של יוצאי האיטי בארה"ב.
לפי התביעה, בתוך שלוש שנים הם הצליחו להשיג השקעות של מיליארד דולר מעשרות אלפי משקיעים, בשיטת תרמית פירמידה. 26 מיליון דולר בלבד הושקעו, ושאר הכסף הוזרם למייסדים ולמשקיעים הראשונים. ב-2022 ההונאה כבר החלה להסתבך והחברה קרסה, כך שהמשקיעים לא היו יכולים למשוך חזרה את כספם.
 
השניים הבטיחו לקורבנותיהם החזר של 200% בתוך קצת יותר משנה, כשהם מצטרפים לקבוצות וואטסאפ של כנסיות למהגרים מהאיטי. סינתיה אף הציגה את עצמה כ"מנכ"לית-כומר", וטענה כי הקימה את החברה לאחר שקיבלה "חיזיון מאלוהים". בהמשך, על פי הפרסום, הזוג מכר את ביתו בפלורידה וברח לפנמה, כך לפי כתב האישום.
התובעת הכללית של ניו יורק לטישיה ג'יימס דורשת להחזיר את הכספים ומבקשת מבית המשפט לאסור עליהם למכור השקעות במדינת ניו יורק. "הנאשמים פנו למשקיעים הזקוקים להכנסה ולא יכולים להרשות לעצמם הפסד ושיווקו את התוכנית שלהם כרכבת ל'חירות פיננסית'", נכתב בתביעה. בתביעה מציינים כי 11 אלף תושבי ניו יורק שנפלו קורבן להונאה, ביניהם נהגת אוטובוס בפנסיה שהפסידה 200 אלף דולר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה