כסף וצרכנות

קריסת שוק האירועים במלחמה: "המענקים מהמדינה לא יכולים לפצות"

בתקופת הקורונה, שוק האירועים כמעט קרס לחלוטין ובעלי האולמות התקשו לשרוד כלכלית. שנתיים עברו, והעסקים הצליחו קצת להתאושש. אבל אז הגיעה המכה השנייה - מלחמת 'חרבות ברזל', שגרמה למצב כלכלי עגום בישראל ופגעה בשוק האירועים בפרט. אייל נאור, יזם ובעלי "חדר פרטי", מספר איך הוא הציל את העסק שלו בראיון חשוף ל-ice

ליעד ורבר | 
אייל נאור (צילום שאולי לנדנר)
בדומה לתקופת הקורונה, שוק האירועים העסקיים והפרטיים נחל פגיעה קשה מאוד. היזם, המפיק ובעל אולם האירועים "חדר פרטי" - אייל נאור, מספר על הקשיים בריאיון ל-ice בצל מלחמת "חרבות ברזל".
"למעשה במשך רבעון שלם יש מקומות שלא קיימו אפילו אירוע אחד" נאור משתף. "שוק האירועים הפרטיים מורכב ברובו מחתונות, בתקופה זו אמורות להיות לא מעט חתונות חורף, אך כמעט כולן נדחו למועד אחר. הזוגות שכן בוחרים להתחתן, עושים זאת במתכונת מצומצמת תוך קיצוץ דרמטי בכמות המוזמנים ובשפע התפריט. לעיתים, הם מקיימים את האירוע אפילו בלי ריקודים או עם קיום חופה בלבד".

יריד מארזים מהעוטף. צילום: נטי לוי.
אך לא רק שוק החתונות נפגע כלכלית, גם תחום האירועים העסקיים בצניחה בשל חוסר הוודאות שאופף את הישראלים. "אירועים עסקיים גדולים כמעט ולא מתקיימים. חברות בוחרות לנתב את התקציבים לאירועים קטנים, כנסים וימי הנהלה. אנחנו מזהים ירידה של למעלה מ- 50% באירועים מהסוג הזה. התחום חטף שוב מכה חזקה ואני לא יודע איך רוב אולמות האירועים יתאוששו מזה".
האם חשבת לסגור את העסק?
"אף לא לרגע אחד. בניתי במו ידי שלושה מקומות לאירועים ובתקופה הזו מצאתי את עצמי משקיע בהם עם מחשבה לתקופות יותר שמחות שאני בטוח שיגיעו".
המצב המורכב שמלווה את בעלי אולמות האירועים עוד מתקופת הקורונה, גרם לנאור, כבר אז לפני 4 שנים, לשנות ולהתאים את המודל העסקי הכלכלי על מנת שהעסק ישרוד. לכן, הוא יזם את 'קופסת אוכל', מארזים קולינריים קונספטואליים בהתאמה אישית. כמו כן, בעקבות המלחמה, היוזמה השתנתה והותאמה למצב הנוכחי.
"החל מה-8 באוקטובר הבנתי שמי שבאמת הולך להיפגע אלו העסקים הקטנים מהעוטף. פניתי אליהם, למי שהיה פעיל וקניתי מהם סחורה. בסוף אוקטובר הוצאתי קטלוג מוצרים שמבוסס אך ורק על מוצרים מהעוטף שכללו שמן זית, זיתים, ריבות, ממרחים, ערק, חלות ועוגות שמרים. בהתחלה הייתה דרישה למארזים למשפחות המגויסים ולאט לאט התרחבה הדרישה לכלל עובדי החברה. כולם רצו לתמוך בתושבי העוטף" מספר נאור.
 
קופסת אוכל. צילום: דן לב.
השינוי העסקי שעשה נאור, הפך לתחליף כלכלי עבורו ברבעון האחרון. על סיוע מהמדינה, הוא ממש לא בונה: "המענקים לא יכולים לפצות על ההפסדים הרבים שנגרמו לנו. כיזם אני לא ממתין לתמיכה מהמדינה. אני מייצר לעצמי פתרונות כדי להמשיך ולשמור על הקיים". 
עוד מספר נאור כי הקושי העיקרי הוא כאמור קושי תזרימי. "ההכנסה צנחה בחצי בהשוואה לימים רגילים. אני צופה שבחודשים הקרובים התקציבים ינותבו למארזים וירידים פנים ארגוניים שמאפשרים הזדמנות לתמוך בעוטף וביצרנים". הוא אף מתכנן בסוף החודש יום פתוח ללקוחות עסקיים שיוכלו להתרשם מקולקציית 2024 של קבוצת "חדר פרטי", ובתוכה השקת קייטרינג חלבי כשר שייקרא "מעדניה מקומית".
לסיכום, איזה עתיד אתה צופה לתחום מארזי האוכל הקונספטואליים?
"המארזים מפצים על אי קיום האירועים. בדומה לקורונה חשים שתרבות הצריכה של חברות עסקיות ואנשים פרטיים השתנתה. אנחנו בדיוק בתהליך של שינוי האתר, הפכנו אותו לרלוונטי לתקופה עם שילוב של מוצרים מהעוטף, אנו מרגישים את הצורך של אנשים פרטיים לתמוך בעסקים שנפגעו.
השלב הבא שלנו הוא יריד מארזים מהעוטף, להגיע לחברות עסקיות עם מבחר מוצרים תוצרת העוטף, ולאפשר לעובדים לבנות בעצמם את המארז שלהם. אני צופה שבחודשים הקרובים התקציבים ינותבו למארזים וירידים פנים ארגוניים שמאפשרים לחברות עסקיות הזדמנות לתמוך בעוטף וביצרנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה