כסף וצרכנות

בנק לאומי בתחזית קודרת: מה יקרה בעקבות התקפות החות'ים?

הכלכלן הראשי של בנק לאומי מעריך: "מתקפות החות'ים העלו את הפוטנציאל לשיבושים בהובלת נפט ומחירו המשיך לעלות בשבוע האחרון ל- 80 דולר"

מערכת ice |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
על פי סקירת הנפט השבועית של הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מחירי הנפט המשיכו ועלו במהלך השבוע האחרון לקרבת 80 דולר לחבית נפט מסוג ברנט, זאת על רקע האיומים על אוניות השטות בים האדום, באיזור מיצרי באב-אל-מנדב, על ידי המורדים החות'ים.
לדבריו, מתקפות אלו העלו את הפוטנציאל לשיבושים בהובלת נפט ובעיקר בהובלת סחורות אחרות, תוך הארכת נתיבי שיט, בעיקר מן המזרח אל המערב, ופגיעה בזמינות האספקה, מה שבא לידי ביטוי בעליית מחירים.
במבט רחב יותר, התבוססותה של צפון אמריקה, כמעצמת אנרגיה, בתחום של נפט, גז וגם של אנרגיה מתחדשת, שינתה את מאזן הכוחות העולמי. במסגרת זו, ארה"ב קרובה מאוד לעצמאות אנרגטית מלאה. כבר לא מדובר במצב כפי שהיה בשנות ה-70 של המאה הקודמת, אז אמברגו נפט ערבי הכניע את הכלכלה העולמית.
ארה"ב צפויה להמשיך ולהגדיל את יצוא הנפט והגז שלה לשאר חלקי העולם. במבט כולל, צפוי כי מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט יעלה מממוצע של 78 דולר לחבית בדצמבר לממוצע של 79-85 דולר במחצית הראשונה של 2024, זאת עקב הפחתת הייצור של +OPEC שהוכרז לאחרונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה כל הזמן מגלגלים מחירים ללקוח, שהעסק הגדול יפסיד
    אמיר 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד הדברים המעצבנים זה התופעה החזירית של עסיקים לגלגל כל הוצאה בחזרה ללקוח, והם לא מוכנים לספוג כלום, מה זה הבעיה של הלקוח שיש לספינות דרך ארוכה שהם יגלגלו כמה מליונים פחות גם ככה הם מרוויחים, חראות תאוות ממון מסריחה, צריך לפתוח עוד חברות ספנות שמוכנות לשוט בפחות כסף
    סגור