כסף וצרכנות

העוקץ של SHEIN? זה הטריק שעלול לעלות לכם ביוקר

בתוכנית 'הצינור' ברשת 13 חשפו את התרגיל של ענקית האופנה הסינית 'SHEIN'? טענות קשות להונאת צרכנים מצד הצרכנים הישראלים, כאשר חלק מהפריטים שנבחרו הוכפלו אוטומטית בסל הקניות. כך תוכלו להיזהר
תום נחום | 
SHEIN (צילום shutterstock)
ענקית האופנה הסינית, SHEIN, או בעברית כפי שקוראים לה בעברית 'שיין', אשר הפכה לתופעה של ממש בקרב הישראלים שמזמינים ללא הפסקה מאתר החברה במטרה להנות מהמחירים הנוחים אותם מציגים באתר, בתוכנית 'הצינור' ברשת 13 שודרה כתבה של רוני אבירם על העוקץ המפתיע שכנראה לא הכרתם ממנו צרכנים ישראלים רבים סובלים בשיין.
בכתבה הראו קטע מסרטון של מור בנעים בטיקטוק: "שיתפתי את העוקבות שלי שכמה פעמים עשיתי הזמנה בשיין ולאחר מכן נכנסתי לסל ממש רגע לפני שזה יצא למשלוח ופתאום קלטתי פריטים שהתווספו פעמיים וזה ממש לא פריטים ששמתי פעמיים וזה גם לא קרה פעם אחת". בראיון ל'הצינור' היא סיפרה: "הייתי די בהלם כי לא ציפיתי שזה קורה לכל כך הרבה אנשים, אמרתי שאולי יהיו כמה שזה ידבר אליהם, או שיגידו לי שיבדקו בהזמנה הבאה, אבל פשוט המון אנשים אמרו לי שזה קרה להם גם". עו"ד ליאור נסים, מהמועצה הישראלית לצרכנות, אמר: "מדובר בחברה שאינה ישראלית וקיים קושי להחיל עליה את חוק הגנת הצרכן, לכן אנחנו ננקוט במשנה זהירות ונקרא היטב את מדיניות הביטול שמפורסמת באתר. עכשיו, בין אם מדובר בתקלה של לחיצה כפולה או ב'שיטת מצליח', אנחנו נבדוק היטב את המוצרים שנמצאים בעגלה".

בתוך כך, למרות הביקורות הרבות על תנאי ההעסקה הקשים במפעלי שיין, נדמה כי החברה כאן כדי להישאר. לפי דיווחים מעבר לים, שיין שמה בפניה מטרה לחקות את אופן הפעולה של אמזון, וכדי להשיג את המטרה היא תרכוש שליש מהבעלות ברשת הביגוד המוכרת - פוראבר 21.
לפי מודרן ריטייל, שיין הודיעה כבר בשבוע שעבר שתרכוש את הבעלות ב"ספארק", יוזמה משותפת של בעלי הרשת וחברת סיימון פרופרטי גרופ. הרכישה הזו עתידה להרחיב את היקף ההפצה של פוראבר 21 בקרב קהל הלקוחות של שיין באונליין, ובפרט לקהל של כ-150 מיליון צרכנים. 
 
כמו כן, העסקה המתהווה תאפשר לשיין לחתור ליוזמות חדשות ובהן מכירת מוצריה בחנויות הפיזיות של פוראבר 21 בארה"ב, והפחתה בייצור שלה כדי להפוך למארקטפלייס שדומה באופן פעילותו לאמזון. יש לציין כי שיין הוציאה לפועל מהלך כזה בברזיל ובארה"ב לפני חודשים ספורים דרך חברת צד שלישי.
לפי המומחים מדובר במהלך שכנראה יביא לחברה לא מעט הצלחה ופריחה כלכלית. ואכן, עוד לפני כן, ההערכות הן כי שיין הכניסה כ-23 מיליארד דולר בשנה החולפת, וכעת בעקבות המהלך היא צופה עלייה של 40% ברווח הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה