כסף וצרכנות

עוקץ המשכנתאות החדש נחשף: זו ההודעה שמסכנת אתכם

בהודעה שמתקבלת למכשירים הסלולריים של לא מעט ישראל נכתב: "לקוח יקר, בהתאם לעדכון בתקנות המשכנתא שברשותך עומדת בתנאים להוזלת התשלום החודשי", כאשר נוסף קישור לביצוע הפעולות, אך היזהרו: מדובר בעוקץ

מערכת ice |  2
עוקץ על חשבון הבנקים (צילום shutterstock)
בהודעה שמתקבלת למכשירים הסלולריים של לא מעט ישראל נכתב: "לקוח יקר, בהתאם לעדכון בתקנות המשכנתא שברשותך עומדת בתנאים להוזלת התשלום החודשי", כאשר נוסף קישור לביצוע הפעולות.
אלא, שמדובר כאמור בהונאה ואדם שקיבל את ההונאה סיפר לאתגר כי כלל אין לו משכנתא וזהו עוקץ חדש שמתחיל לצבור תאוצה. מגיש קשת 12 התריע בפני העוקבים שלו על העוקץ החדש שמתחיל להתפשט.

רק לאחרונה בנק ישראל ומשטרת ישראל קראו לציבור לשים לב לניסיונות הונאה והתחזות, ולהביא לידיעת הציבור כי גורמים עבריינים מנסים לבצע מעת לעת פעולות הונאה מתוך מטרה להוציא כספים מלקוחות במרמה תוך התחזות, בין היתר, לנציגים של בנק ישראל, הבנקים המסחריים וחברות כרטיסי האשראי ושל משטרת ישראל. לעיתים שולח הגורם העוין תעודות מזויפות המעידות על זהותו הבדויה, כדוגמת תעודת שוטר, או מכתב "מטעם" בנק ישראל (מצורפת דוגמה להמחשה).
ניסיונות ההונאה הם בעיקר כלפי קשישים ואוכלוסיות מוחלשות, תוך התכתבות "תמימה" עימם ורכישת אמונם. התקשורת נעשית בערוצי תקשורת מגוונים כגון שיחות טלפוניות, שליחת מסרונים ושליחת דואר אלקטרוני. ההודעות נשלחות מכתובת שהיא לכאורה שייכת לגורם שמתחזים לו. בעת ההונאה נעשה שימוש בכתובת מזויפת או במספר טלפון הנחזה להיות של הבנק המסחרי או של בנק ישראל, ולעיתים ההודעות כוללות הפנייה לאתר אינטרנט מתחזה.
 
לאחר שנוצר קשר בין המתחזה לבין  בעל החשבון, מבקש המתחזה מבעל החשבון לשלוח אליו או למסור לו פרטים אישיים או מידע פיננסי שמאפשר משיכת כספים מחשבונו. המידע שמבקש הגורם העוין עלול לכלול: פרטים אישיים, פרטי חשבון, פרטי כרטיס אשראי וקוד אימות אישי המתקבל אצל בעל החשבון או אצל בעל כרטיס האשראי במכשיר הטלפון הנייד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משכנתאות
    אבו עלי 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לבדוק חברת לוטוס נדל''ן _צבי גולדפינגר ועוז קאשי.נוכלים וגנבים .עוקץ משכנתא. לפתוח בחקירה פלילית
    סגור
  • צבי גולדפינגר ועוז קאשי
    רות 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אכן רמאים ידועים , עשו עליהם כתבה עוקץ המשכנתאות בערוץ 13
    סגור