כסף וצרכנות

רשות המסים בתפיסת ענק: מה ניסו להבריח ממצרים לישראל?

ערנות בודקי המכס של רשות המסים במעבר הגבול "בגין" בין מצרים לישראל, הביאה לגלוי ניסיון הברחה של 75 פאקטים של סיגריות. בעת כניסתו לארץ עבר הנוסע, שחזר מביקור של מספר שעות בלבד בסיני, במסלול הירוק
מערכת ice |  2
מכס (צילום פלאש 90/ משה שי)
ערנות בודקי המכס של רשות המסים במעבר הגבול "בגין" בין מצרים לישראל, הביאה לגלוי ניסיון הברחה של 75 פאקטים של סיגריות. בעת כניסתו לארץ עבר הנוסע, שחזר מביקור של מספר שעות בלבד בסיני, במסלול הירוק.
בעקבות התנהגותו המחשידה התבקש על ידי בודקי המכס לגשת לבדיקה. בבדיקת הכבודה שלו נמצאו 75 פאקטים של סיגריות מסוגים שונים ביניהם מרבלו, כאמל וווג. כזכור, מותר להכניס בפטור ממס פאקט סיגריות אחד בלבד ובתנאי שחלפו 72 שעות ממועד היציאה מהארץ. בעקבות התפיסה הוחרמו הסיגריות ועל הנוסע הוטל קנס מנהלי על סך 18,742 שקל.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף כי יונתן רבה, בעל חברת ייבוא סחורות, ואיימן ראדי, מנהל סופרמרקט, נעצרו בחשד להברחת סיגריות דרך נמל אשדוד תוך הגשת מסמכים כוזבים, במטרה להתחמק מתשלום מס. ערך המס החל על הסיגריות שנתפסו עומד על כ-5 מיליון שקל בסך הכל.
בעקבות בקשת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ויס"מ מכס אשדוד, הוארך מעצרם של השניים עד ליום ה-29 ביוני. מבקשת המעצר עולה כי במהלך שיקוף למכולה שאותה ייבא רבה, תושב גן דרום, עלה החשד כי היא מכילה קרטוני סיגריות בכמויות גדולות, וזאת בניגוד להצהרת היבוא שהגיש, בה הוצהר כי תכולתה מאווררים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חרדים
    שמעון 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומשום מה שמתם תמונה של חרדי
    סגור
  • 1.
    למה יש חרדים בתמונה? (ל"ת)
    המבריח חרדי? 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור