כסף וצרכנות

רשות המסים נלחמת בתשלומי המזומן: "הסכומים הם עשרות מיליארדים"

ערן יעקב, מנהל רשות המיסים בכנס ה-40 של לשכת רואי החשבון באילת: ״הפחתת המע״מ אינו הפתרון לבעיית יוקר המחיה. יוקר המחיה בישראל נובע בין היתר מקיומם של קבוצות ריכוז ומונופולים, והפחתת רגולציה"
מערכת ice |  13
ערן יעקב (צילום אתר רשות המסים בישראל)
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, השתתף השבוע בכנס אילת המסורתי שמקיימת לשכת רואי החשבון מזה 40 שנה. יעקב התייחס להצעות שעלו מצד חברי הכנסת להפחתת המע"מ והסביר מה המשמעות של מהלך שכזה וכמו כן דיבר על אכיפת הכספים העוברים ב-bit.
"כדי לפתור את בעיית יוקר המחיה יש לטפל במוקדים אלו דרך עידוד התחרות. מע״מ דיפרנציאלי הוא דבר רע מאוד", הסביר יעקב. "גם בבנק העולמי אמרו לנו 'אל תיגעו במע״מ'. שינויו ייצור בעיות אכיפה, תרגילים של סוחרים וקומבינות בין סוגי המוצרים לפי גובה המע״מ. אני לא בטוח שהפחתת המע״מ תתגלגל לציבור. ייעשה ׳שיפטינג׳ בין המוצרים. בכל מקרה חלק גדול מהפחתה זו יישאר אצל הספקים. עבודות כלכליות שנעשו מוכיחות כי מע״מ הוא מס רגרסיבי. החימשון התחתון ייהנה מפטור על מוצרי מזון בסכום של 140 ש"ח בחודש והעליון מפטור של 220 שקל. מדובר בבזבוז מיותר של כסף ממשלתי, כאשר נוסף לכך יהיו בעיות אכיפה קשות״.

בנוסף התייחס יעקב לחוק המזומן: "במרבית העולם השימוש במזומן הולך וקטן, אין מגע עם מזומן, הבעיה עם המזומן שהוא גורם סיכון. ביקשנו בחקיקה מידע ממוסדות כמה כסף עובר בביט כדי שנוכל לאכוף, הסכומים הם עשרות מיליארדים, חלק גדול מהכסף הוא עסקי לא תמיד אנחנו יודעים מה קורה שם, לכן אנחנו ביקשנו מהמוסדות בחקיקה הנוכחית שינגישו לנו את המידע הזה, שנמצא כרגע בועדת חוקה, ואני מקווה שנצלח את הדבר הזה לטובת כולנו. השינוי העצום שקרה בחוק המזומן זה שינוי הפרדיגמה שבה אנחנו הפכנו את חובת הדיווח והעברנו אותה גם למשלם, זה עשה שינוי עצום ביכולת האכיפה וביכולת לייצר חברה טובה יותר".
בסיום הדברים התייחס יעקב גם לנושא החשבוניות הפיקטיביות: "החשבוניות הפיקטיביות הן מכת מדינה, אנחנו במאבק הזה, אנחנו צריכים לרתום את כל המשאבים לטפל בבעיה הקשה הזאת אנחנו מנסים לייצר מודל לטיפול בתופעה הבלתי רצויה הזאת , בלמידה מהעולם מהניסיון הבינלאומי, וכל זה על מנת לעזור לכולנו לעשות כלכלה טובה יותר, שוויונית יותר ותחרותית יותר״.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מיסים
    פפו 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם משכורות כמו של החכם הזה אין להם שום בעיה להעלים את המזומן מכל עסקה גובים פרוטקשן בשרות החוק
    סגור
  • 11.
    רק מזומן
    אני 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקבל משכורת גבוהה ישר לחשבון אבל מתנהל רק במזומן. לא חייב כלום ,בלי מינוס ואף אחד לא יקבע לי מה לעשות עם הכסף שהרווחתי ושילמתי כל מס עליו.
    סגור
  • 10.
    היטלר מדבר (ל"ת)
    ברק 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    נאום כמו חול ואין מה לאכול . רמ"י מספסרת בקרקע (ל"ת)
    מיקי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    טמטום
    ירי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תעשה חמוצים אפס מאופס עולם שיוויני תעשה בבית שלך זאת אוטופיה אנשים בקושי סוגרים את החודש בלי המזומן היו אוכלים קש אפסים שכאלה טפלו בעצמכם קודם .
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    ואת כל העמלות שאנו משלמים לבנקים זה בסדר...
    אבא 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוב חוקים לשירותים צריך לדווח מרגיש לי שאני חי באח הגדול ...חבורה של קק
    סגור
  • 6.
    רשות המיסים נלחמת
    אורח 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המע"מ מס רע ומושחת, פוגע בשכבות הנמוכות, שלא יבלבל את המח, באירופה יש מע"מ דיפרנציאלי והכלכלות שם לא קורסות. אם יורידו את המע"מ ל 5%, לא יהיו חשבוניות פיקטיביות...
    סגור
  • 5.
    ממתי תאגיד שותף שלי כאדם חי ?
    אלון 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תאגיד לא יכול לבוא בחוזה עם אדם חי יצור הבורא. נראה מצחיק אך תבררו מס' ת"ז שלכם, זה מספר תאגיד ורק איתו כל התאגידים באים איתכם בחוזה. תעבדו כמו חמורים ותתנו לבזבזנים להנות מכספכם. תקראו מה רשום לכם בדרכון: שייך למדינת ישראל, אתם נושאים אותו רק. שילמתם עליו אבל הוא של התאגיד מדינת ישראל.
    סגור
  • 4.
    תשלומים דיגיטליים בדיקטטורה - סכנה מיידית לחירות האדם.
    קודם שיבטיחו חוקה 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם שיבטיחו חוקה ודמוקרטיה ומערכת משפט עצמאית, שלא פועלת בעיקר עבור השלטון והתאגידים בערכאות הנמוכות. שם העושק הגדול.
    סגור
  • 3.
    עבודה וענישה .
    מולייר 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפביקו לבלבל תמח ותתחילו לרדוף מעלימי מס תענישו בחומרה חברות ואנשים שמעלימים מס ועושקים אזרחים שומררי חוק ומשלמים מיסים להעניש מדינה שלמה במיסים גבוהים והגבלצ עסקאות במזומן והחזקת סכומי כסף תתחילו לעבןד ולצאת מהמשרדים הממוזגים שלכם ולחכות שייגמר יום עבודה וכו .
    סגור
  • 2.
    בכיר ברשות המיסים טוען
    הלוחש לגורים 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמדובר במנהל הרשות הכושל ביותר שהיה לרשות המסים מאז ומעולם. פשוט כלום ושום דבר. אמיתי
    סגור
  • 1.
    איך עשרות מיליארדים
    שוב הם משקרים 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביט מגבילה את הסכום החודשי, לא עשרות ולא מיליארדים, מתי יעצרו כבר את הנדסת התודעה מטעם הרשות ?
    סגור
  • מבין
    האמת 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבין למה שונאים אותנו בעולם אנחנו חזירים של כסף חזירים של קנאה חזירים של הכל מה כואב לזבל הזה המזומן מה הוא רוצה להפוך אותנו לרובוטים? נכמס לכיס של הביט איזה חוצפה בדקה יהפכו את כולם לגנבים חצופים באמריקה הכל מזומן מעניין את זה לא מעתיקים??? צאו לנו מהוריד!!!!!!
    סגור