כסף וצרכנות

יקר לנו: לא תאמינו בכמה התייקרו מוצרי המזון

המועצה הישראלית לצרכנות בדקה ומצאה בכמה התייקרו המוצרים ברשתות השיווק. עוד לפני גל ההתייקרויות הנוכחי, סל המוצרים התייקר ב-8% לעומת מאי 2022, וזה לא הכול
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
סל חודש מאי מסמן את "החזרה לשגרה". מבצעי החג של הרשתות שניתנו לקראת שבועות הסתיימו ואיתם המחירים עלו (ועכשיו עולים עוד יותר). מבצעי החג מוכיחים שתחרות ומתן מבצעים הם אמצעי משמעותי למלחמה ביוקר המחייה.
המועצה הישראלית לצרכנות ביצעה בדיקה מקיפה של 817 מוצרים שנבדקו בשלושה תאריכים שונים: 4.6.23, 19.4.23 ובהשוואה לשנה שעברה 11.5.22. המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי של הרשתות ותתי הרשתות שמשדרות לאתר פרייסז. מהבדיקה התגלה כי ישנה עלייה של 8 אחוזים ממחיר אותו הסל בשנה שעברה וכן עליה של כ-2% מהחודש הקודם.

מהמועצה לצרכנות נמסר: "לראשונה נכנסה להשוואה רשת קארפור בפורמטים השונים. נראה כי קארפור מרקט התברגה כרשת דיסקאונט (מקום שני) ומהווה כבר עם כניסתה כמחוללת תחרות, כשההפרש בינה לבין הרשת הזולה – רמי לוי, קטן. במועצה מקווים שהתחרות תגרור הורדת מחירים ישירה וללא תנאים. דווקא הרשת העירונית של קארפור לא מהווה תחרות כאלטרנטיבה זולה בשכונות המגורים. גילינו גם כי קארפור בסיטי יקרה הרבה יותר מרשת ביתן מרקט, זאת בניגוד לציפיות ולבשורות ההשקה".
אז איפה תמצאו את הסל הזול ביותר? הרשת הזולה ביותר שנמצאה היא רמי לוי כאשר היקרה ביותר היא שופרסל אקספרס, הפער בין שני הסלים עומד על 19%. בכל הנוגע לרשתות עירוניות: הזולה ביותר היא מחסני השוק בסיטי והיקרה ביותר שופרסל אקספרס כאשר הפער עומד על 9%. ברשתות הדיסקאונט הזולה ביותר היא רמי לוי והיקרה ביותר היא טיב טעם והפער הינו 12%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה