כסף וצרכנות

מדוע לולולמון מורה לעובדים שלה לא להגיב לגניבה מהחנות?

יצרנית בגדי הספורט שהגיע לאחרונה לישראל מנהיגה מדיניות קפדנית שמורה לעובדי החנויות שלה לא להתעמת עם גנבים מהחנות כדי לשמור על בטיחותם. כיצד בכל הם הם מתמודדים עם הפסדי הסחורה?
מערכת ice | 
לולולמון (צילום unsplash)
עובדי ענקית בגדי הספורט לולולמון (Lululemon) מסתכנים בפיטורים אם הם מנסים למנוע מגנבים לקחת מוצרים בזמן שהם במשמרת. מנכ"ל החברה, קלווין מקדונלד, אמר השבוע בראיון ל-CNBC של-לולולמון יש מדיניות קפדנית בעניין תפקוד העובדים המקרי גניבה.
"יש לנו מדיניות אפס סובלנות למדיניות המוכרים שלנו לגבי מעורבות במהלך גניבה. למה? כי אנחנו שמים את הבטיחות של הצוות שלנו, ושל הקונים שלנו, בראש ובראשונה. זו רק סחורה", אמר מקדונלד. (ליתר דיוק הוא השתמש בביטוי "Educators" - "מחנכים" כלפי עובדי חנויות החברה).
ההוראה לעובדים היא לקחת צעד אחורה ולתת לגניבה להתרחש, אמר. החברה משתמשת במצלמות ובטכנולוגיה אחרת כדי לסייע בטיפול בגניבות, בנוסף לעבודה עם רשויות אכיפת החוק. "אנחנו לוקחים את המדיניות הזו ברצינות מכיוון שהיו לנו מקרים - וראינו אצל קמעונאיות אחרות, מקרים - שבהם עובדים מתערבים ונפגעים, או גרוע מכך, נהרגים. והמדיניות היא להגן עליהם", אמר מקדונלד.\\
וזה ברצינות. לאחרונה, שני עובדי לולולמון ב-Peachtree Corners, ג'ורג'יה אמרו שהם פוטרו מהחברה לאחר שהתקשרו למשטרה לדווח על שוד. על פי הדיווחים, אחד העובדים צילם את האירוע.

מאוחר יותר תפסה המשטרה את שלושת השודדים, והם נעצרו והואשמו בגניבה, על פי דיווח מ-NBC News. מקדונלד אמר כי במהלך התקרית הזו, העובדים "הפרו ביודעין את המדיניות" ו"התעסקו עם הגנבים", כולל רדיפה אחריהם מחוץ לחנות. בגלל פעולותיהם בהפרת המדיניות, הם פוטרו, אמר, אבל הדגיש כי הוא מתיר לעובדים להתקשר למשטרה. "העובדים יכולים ומודרכים להתקשר ל-911 בעת הצורך, וזו לא הייתה הסיבה לפיטורין במקרה זה".
וכמו לולולמון, קמעונאיות רבות אוסרות על עובדים להתעמת עם גנבים כדי לשמור על בטיחותם. במקום זאת, החברות משקיעות בטכנולוגיה כדי למנוע הפסדים. על פי סקר אבטחה קמעונאי משנת 2022 של הפדרציה הקמעונאית האמריקאית, חלק מהטכנולוגיות הללו כוללות מערכות מעקב מתקדמות, מערכות זיהוי לוחיות רישוי ומערכות RFID שיכולות לסייע במעקב אחר מוצרים גנובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה