כסף וצרכנות

גפני בבשורה למאות אלפי עסקים: זה הסכום שיעודכן מינואר 2024

החל מינואר 2024 סכום מחזור העסקים של עוסק זעיר ועוסק פטור יעודכן לסכום של עד 120 אלף שקל במקום 107 אלף שקל כיום. ח"כ גפני: "בשורות משמעותיות לטובת העסקים". רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאיים והפרילנסרים מבית ההסתדרות: "התיקונים יובילו להקלה משמעותית בביורוקרטיה המוטלת על העסקים הקטנים ולסייע בהתמודדויות הקשות העומדות בפני העצמאיים"
דוד זולדן |  8
משה גפני (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, unsplash, shutterstock, freepik)
בשורות משמעותיות למאות אלפי עוסקים: בלחץ יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני - החל מינואר 2024 סכום מחזור העסקים של עוסק זעיר ועוסק פטור יעודכן לסכום של עד 120 אלף ₪ במקום 107 אלף ₪ כיום.
בנוסף שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי במסגרת המסלול החדש, יעמוד על 30% ממחזור העסקאות של העסק, לעומת 20%.
ח"כ גפני: "בשורות משמעותיות לטובת העסקים". נציגי העסקים בירכו על ההישג: "בשורה אמיתית".
מוקדם יותר היום, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בדיון הועדה התייחס לתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' וציין כי: "הנושא כנראה לקראת פתרון. בדקתי את הנושא לעומקו, הקיצוץ החל בממשלה הקודמת, אבל אני עובד על זה להביא להם תקציב ושהקייטנות יפתחו. אני מקווה שאצליח".
מוקדם יותר השבוע ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני החלה לדון בפרק י' בהצעת חוק התכנית הכלכלית, העוסק בצמצום השימוש במזומן. על פי הצעת החוק, לאדם יהיה אסור להחזיק סכום של מעל 200,000 ש"ח. לעוסקים תהיה אפשרות להחזיק סכום גבוה מ-200,000 ש"ח, אם אלו סכומים שהתקבלו על ידו, במסגרת הפעילות העסקית, במהלך שבעת ימי העסקים שלפני מועד ההחזקה.
החזקה בסכום מעבר לסכום המותר תחשב לעבירה פלילית. עוד מוצע כי אדם המחזיק סכום במזומן העולה על 100,000 ש"ח במשך שבועיים רצופים, יידרש לדווח לרשות המיסים על כך בתום 30 יום מסוף השבועיים וכן בתום כל שנה שבה הוא מחזיק בסכום זה. בתום שנתיים מיום כניסת התיקון המוצע לתוקף, ניתן יהיה להקטין סכום זה ל-50,000 ש"ח. בנוסף מוצע לבטל החרגה קיימת ולאסור לגמרי הלוואות בסכומים של מעל 6,000 ש"ח במזומן בידי גופים פיננסיים.
ובתוך כך, נרשם הישג ללהב - לשכת אירגוני העצמאים ובעלי העסקים בישראל. הועדה אישרה בין השאר את הדרישה של להב להגדיל את סכום התקרה של עוסק פטור/עוסק זעיר ל 120.000 ש"ח ובנוסף להעלות את ההכרה בהוצאות מ 20 אחוז ל 30 אחוז.
עו"ד רועי כהן נשיא להב הגיב בסיפוק: "זוהי בשורה ל 400 אלף עצמאים שרשות המיסים רואה בהם מנוע הצמיחה של הכלכלה בישראל ונותנת בהם אמון שמגיע להם בזכות. זו התחלה של שינוי מתבקש של הממשלה בקידום הצעות חוק שיטיבו עם ציבור העצמאים.  זהו צו השעה במציאות הכלכלית הקיימת בישראל. העצמאים לא מרמים את המדינה אלא מרימים את המדינה".
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאיים והפרילנסרים מבית ההסתדרות: "אנו סבורים כי התיקונים אשר התקבלו היום בדיון משקפים בצורה נכונה ואמתית יותר את הצרכים של העצמאיים ויכולים להוביל להקלה משמעותית בביורוקרטיה המוטלת על העסקים הקטנים ולסייע בהתמודדויות הקשות העומדות בפני העצמאיים. אנו מודים ליו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני ולחברי הוועדה על העקשנות בקידום זכויות העצמאיים. ועדיין - אנו מביעים תקווה ואף נמשיך במאבקנו עד אשר יחוקק חוק רשת ביטחון לעצמאים ולפרילנסרים״.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חישוב לא נכון של המס
    רו"ח שאכפת לו 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוסק שיבחר בכך אמנם לא יגיש דוח שנתי והצהרות הון אבלאם שיעור ההוצאות בעסקו עלה על 30% ממחזור ההכנסות שלו?, ישלם יותר לביטוח לאומי מעבר לכך שלא יזכה לניכוי על דמי הביטוח לאומי ששילם, זיכוי פריפריה, ניכוי וזיכוי על הפקדות לגמל ולקה"ל ועוד ניכויים וזיכויים נוספים. חישוב מס אמפירי על בסיס שיכנוע של העוסקים להמנע מלממש את הזכויות שלהם
    סגור
  • 6.
    בדיחה
    יריו 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    13 אלף שקל חחחח בדיחה עלובה
    סגור
  • 5.
    תעזבו את הכסף שלנו
    תתביישו 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא עניינו של אף משרד (רשות המיסים) מה אדם עושה עם הכסף הפרטי שלו. תפסיקו להיכנס לוורידים! גם אתם לא רוצים כאנשים פרטיים שאנשים ידעו כמה כסף יש לכם בבנק או בבית. זוהי הזכות לפרטיות. תפסיקו להתערב בחיים הפרטיים של האזרחים. אנשי הפשע ממילא לא שמים עליכם ולכן אתם פוגעים באזרח הרגיל.
    סגור
  • 4.
    מעניין מי נהנה מזה
    אחד 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו רק נשאר לבדוק איך העסקים החרדים נהנים מזה, כי זה על בטוח בגללם מושחתים ופרזיטים לא משתנים
    סגור
  • אתה סותר את עצמך במשפט
    שנאה עיוורת 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש להם עסקים לחרדים אז הם לא פרזיטים. הם עובדים ומרוויחים בזכות עצמם!
    סגור
  • 3.
    מי שיש לו מעל 100 אלף ידווח
    אזרח 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הזמנה לגנבים שיוכלו לדעת למי יש כסף מזומן על ידי הדווח למדינה משם יוכלו פורצי מחשבים לדעת על כסף מזומן סכום מקום הזמנה לגנבים חוק
    סגור
  • 2.
    המשיחים הגיעו
    ממש אנשיי בשורה 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש בשורה . הצלתם תעם . העם רואה בכם ה נציגים שלו חחחחחחחח זה רק מה שאתם מחרבנים עלינו על הציבור . זה חצי ממה שאתם גונבים בנט נכנס שנה בזבז 100 מליון והלך חחח יבדיחות ערבים בלי מדינה יותר טובים מכם
    סגור
  • 1.
    סוף סוף באמת בשורה טובה
    יהודה 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לי הרגשה מישהו פה התחיל לעבוד??
    סגור