כסף וצרכנות

טרנד חדש: חוזרים לטלפון "טיפש" - בלי אינטרנט ואפליקציות

סמארטפון אאוט - טלפון טיפש אין. צעירים בארצות הברית החלו לרכוש באחרונה מכשירי נוקיה מהדגמים הישנים בעלות של פחות מ-200 שקל, כטלפון שני שמאפשר להם להתנתק מהאינטרנט וההתראות, אך עם היכולת לשלוח SMS ולהתקשר
מערכת ice |  1
הקלאסיקות של נוקיה (צילום יח"צ)
כשסמי פאלאצולו בת ה-18 יוצאת לבלות, אנשים מבקשים ממנה כל הזמן לראות את הטלפון שלה - טלפון טיפש מהדגם הישן והיא לא היחידה: הטרנד ההולך ומתרחב בארצות הברית הוא התנתקות מהסמארטפונים לטובת השקט של הקלאסיקות מפעם.
לפני כחצי שנה פאלאצולו וכמה מחבריה למעונות באוניברסיטת אילינוי קוננו על התמכרותם לסמארטפונים. "דיברנו על איך הרגשנו כמו עבדים לטלפונים שלנו, כמו רובוטים שממשיכים לגלול ולגלול, גם כשאנחנו בחוץ במסיבות", סיפרה לוול סטריט ג'ורנל. הקבוצה גיבשה תוכנית פעולה ולמחרת - הם הלכו לרכוש טלפונים ניידים בוולמארט. פאלאצולו קנתה ב-40 דולר מכשירAT&T  מתקפל, אותו היא מפרסמת בטיקטוק ומקבלת על כך בונוסים מחברת נוקיה.

בעוד שחלק מדור ה-Z עשויים לקנות סמארטפונים מתקפלים, כמו Samsung Galaxy Z Flip 4 בשווי 1,000 דולר, הדיבור ברשת מתמקד בדגמים "טיפשים" עם מעט יכולות. מכשירים אלה חווים רנסנס כטלפון שני זול, המאפשר לך להתנתק מהתראות מתמידות ומהפיתוי של גלילה אינסופית, וזאת מבלי לאבד את היכולת לשלוח הודעות טקסט ולבצע שיחות בשעת חירום.
צעירים הם לא הצרכנים היחידים של הטלפונים האלו. נוקיה מוכרת עשרות אלפי טלפונים מתקפלים מדי חודש בארה"ב, לפי לארס זילברבאואר, סמנכ"ל השיווק של HMD Global, היצרנית הפינית של מכשירי נוקיה.
הדגמים המודרניים של הטלפונים הקלאסיים משופרים לעומת אלו שאולי אתם זוכרים. רובם מגיעים עם תכונות כמו בלוטות', דור 4 ומצלמות חדישות, גם אם הם שומרים על העיצוב (והסוללות) של השרידים המוקדמים. לחלקם יש דפדפן אינטרנט אך מערכת הפעלה שאינה תומכת באפליקציות כמו אינסטגרם וטיקטוק.
אוסמה קטנאני, אסטרטג תוכן בן 23 בניו יורק, נושא גם אייפון וגם טלפון מתקפל בסיסי ומעריך שהשימוש בהם מחולק 50-50. הוא רואה את הטלפון ה"טיפש" שלו אך ורק כאמצעי לאנשי הקשר הקרובים ביותר שלו להגיע אליו. "חוץ מזה", אמר, "אין מיילים לעבודה, אין עדכונים באינסטגרם, שום דבר מפייסבוק, שום דבר מטיקטוק. שום דבר מאף אחד חוץ מהאנשים שחשובים לך", אמר לוול סטריט ג'ורנל.
קטנאני ביקר בחנות AT&T כדי לרכוש טלפון אלקטל Smartflip בשווי 60 דולר והוא משלם 30 דולר לחודש עבור שיחות והודעות טקסט ללא הגבלה, ועוד 1 דולר עבור עלות הטלפון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמריקאים יקרים פשוט וקל ללחוץ על כפתור הסר התקנה
    אמריקאים 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולשכוח מזה במקום להוציא 200 שקלעל כלום ולהמשיך לראות טקטוק
    סגור