כסף וצרכנות

בעקבות יוקר המחיה: בבריטניה יאפשרו דיג כרישים

דוכני הפיש אנד צ'יפס בבריטניה יחזרו למכור כרישים. המשרד הממשלתי למזון, איכות הסביבה והחקלאות בממלכה החליטה לאשר לדוג מין של כריש שנאסר מאז 2010 וזאת על מנת לעזור כנגד יוקר המחיה
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik)
יוקר המחיה מגיע גם למנה האנגלית הקלאסית – פיש אנד צ'יפס. המשרד הממשלתי למזון, איכות הסביבה והחקלאות (Defra) בבריטניה החליט לאשר לדייגים בממלכה לדוג מין קטן של כרישים מסוג קוצן צפון אטלנטי, כך פורסם בפייננשל טיימס.
כתוצאה מהחלטה זו, דוכני הפיש אנד צ'יפס יוכלו להגיש בשר כריש המהווה חלופה זולה לדג הבקלה (דג קוד). ההחלטה הגיעה בעקבות החרפת יוקר המחייה במדינה. ההחלטה של Defra מבטלת איסור על דיג של כרישים שהוחלה בממלכה מאז שנת 2010.

עליית המחירים בבריטניה גרמה לתעשיית הפיש אנד צ'יפס להיפגע בצורה אנושה. פרט לעליית המחירים, ישנו היטל של 35% על יבוא מאכלי ים מרוסיה. בעקבות כך, מאז 2021 ועד היום עלה מחיר הסיטונות של פילה קוד מ-9 לירות שטרלינג לכמעט 12 לירות שטרלינג, על פי נתונים של ההתאחדות הלאומית של מטגני דגים (NFFF).
ב-Defra החליטו לאפשר שוב את דיג הקוצן הצפון אטלנטי בזכות מחקר שמצא וקבע כי אוכלוסיית המין מתאוששת וכעת ניתן לשוב ולדוג אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה