כסף וצרכנות

בנק דיסקונט מתקרב לרגע האמת: הכנסת תחל לדון בהפרדה מכאל

ועדת הכספים בכנסת שקבעה עדיפות להפרדת החברות השייכות לבנקים הגדולים ביותר במערכת הבנקאית, שמרכזים בידם, כל אחד, מעל 20% מנכסי המערכת הבנקאית, תדון בכאל שנשלטת בידי בנק דיסקונט, ומוחזקת גם על ידי בנק בינלאומי, כאשר המליצה הוועדה כי בתום תקופה שתקבע בהמשך, תיערך בדיקה תקבע את הנחיצות בהפרדתה
מערכת ice | 
בנקאות (צילום Magma Image, freepik)
ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, תחל לדון מחר (שלישי) בשעה 11:00 בתקנות שמטרתן הפרדת בנק דיסקונט מכאל. תעלה הצעת תקנות הבנקאות (רישוי) (בנק בעל היקף פעילות רחב), צעד מרכזי עליו המליצה הוועדה להגברת התחרות בשירותים בנקאיים ופיננסיים נפוצים היה הפרדת בנקים בעלי היקף פעילות רחב מחברות כרטיסי האשראי שבשליטתם, במטרה לאפשר תחרות בה יהוו חברות כרטיסי האשראי תחרות על המערכת הבנקאית.
הוועדה קבעה עדיפות להפרדתן של החברות השייכות לבנקים הגדולים ביותר במערכת הבנקאית, שמרכזים בידם, כל אחד, מעל 20% מנכסי המערכת הבנקאית, לגבי חברת כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים הבינוניים - כאל שנשלטת בידי בנק דיסקונט, ומוחזקת גם על ידי בנק בינלאומי - המליצה הוועדה כי בתום תקופה שתקבע בהמשך, תיערך בדיקה אשר תקבע את הנחיצות בהפרדתה על פי התפתחות התחרות ואופן התנהלותה התחרותי של חברה זו. 
 
לפי אחד מסעיפי החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל שעיגן את המלצות ועדת שטרום ונכנס לתוקף בינואר 2017, "בתקופה שמתום ארבע שנים מיום תחילתו של חוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל (תיקוני חקיקה), התשע"ז-2017, ועד תום שש שנים מיום התחילה האמור רשאי שר האוצר, בהסכמת הנגיד ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, בשים לב, בין השאר, למצב התחרות בשוק האשראי, לקבוע, לעניין ההגדרה "בנק בעל היקף פעילות רחב" שבסעיף קטן (א), שיעור הנמוך מ-20%, ובלבד שלא יפחת מ-10%". 
בהתאם לקבוע בחוק, בשנה האחרונה בחנה ועדת היישום ולאחרונה פרסמה את המלצתה ולפיה נכון לתקן את הגדרת "בנק בעל היקף פעילות רחב" כך שבנק דיסקונט יידרש להיפרד מכאל. - התקנות המובאות, נועדו לעגן את המלצת ועדת היישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה