כסף וצרכנות

המועצה לצרכנות חושפת: באיזו רשת תמצאו את סל הקניות הזול ביותר?

המועצה לצרכנות טוענת: "מסתבר שהממצאים של עליית המחירים בקופה לא משקפים את כל עליות המחיר, שכן, יש חברות שמוצאות דרך יצירתית להימנע מביקורת ציבורית, ובמקום להעלות מחיר- הן מקטינות את האריזות"
מערכת ice | 
סל הקניות הזול ביותר (צילום vecteezy, pngwing)
המועצה לצרכנות מפרסמת את הבדיקה החודשית המקיפה – (סל של 770 מוצרים) ומגלה מי ניצל את המונדיאל להעלאת מחירי הפיצוחים והחטיפים. חלק מהיבואנים והיצרנים העלו את מחיר המוצרים באחוז גבוה יותר אפילו מהעלייה הממוצעת. במילים אחרות: אנחנו משלמים יותר. בחישוב גס מדובר בתוספת של 777 שקלים לאותו הסל מתחילת השנה.
בבדיקה נלקחו בחשבון נתוני הרשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים: 28.12.2022, נתוני החודש שעבר 30.11.22, ונתוני תחילת השנה (12.1.2022). נלקח בחשבון המחיר הזול ביותר שמציעה הרשת, ללא מבצעי אשראי. המחירים משקפים את יום הבדיקה המוצג בממוצע רשתי. נלקחו בחשבון הרשתות להן לפחות 80% מסך המוצרים. כשמוצר לא נמצא ברשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. ליווי סטטיסטי ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון.
על מה שילמנו יותר בשנה האחרונה?
- פיצוחים באריזה 10% יותר
- שוקולד (מריר וחלב) 16% יותר
- שימורים (ירקות, טונה, תירס, עגבניות וכו') 13%
- קמח וסולת 13% יותר
- שמנים צמחיים 9% יותר
- חטיפים מתוקים: 15% יותר
- סוכר: 11% יותר
- סלטים ארוזים: 10% יותר
- דגני בוקר וקורנפלקס 9% יותר
- לחם, לחמניות ופיתות: 8% יותר
- מוצר עוף (טרי, קפוא, מצונן): 9% יותר
- מרככי כביסה: 9% יותר
- מוצרי שיער: 9% יותר
- פסטה ספגטי ולזניה: 8% יותר
- ביצים: 6% יותר
- נייר טואלט: 6% יותר
איפה תמצאו את הסל הזול ביותר?
הרשת הזולה היא רמי לוי, היקרה - מגה בעיר. הפרש ביניהן עומד על 20%. ההפרש בין הרשת העירונית הזולה (מחסני השוק בסיטי) והיקרה (מגה בעיר) - 10%. ההפרש בין רשת הדיסקאונט הזולה (רמי לוי) והיקרה (טיב טעם) -13%. המועצה איתרה עליות מחירים מובהקות בתחום החטיפים, חרדל, יין, ירקות טריים, משקאות חלב וסויה, שלגונים וחטיפי גלידה. באופן כללי נמצאה עליה מובהקת סטטיסטית במחירים בין לפני שנה, לפני חודש, ולחודש הנוכחי. המועצה מאתרת מגמה מדאיגה של מוצרים שהיצרנים מקטינים את אריזתם, אך ממשיכים למכרם עם אותו ברקוד. כלומר- בהשוואת מחירים המוצרים האלו לכאורה מתייקים פחות אך בפועל הרבה יותר.
המועצה לצרכנות: "מסתבר שהממצאים של עליית המחירים בקופה לא משקפים את כל עליות המחיר, שכן, יש חברות שמוצאות דרך יצירתית להימנע מביקורת ציבורית, ובמקום להעלות מחיר- הן מקטינות את האריזות. על מנת למנוע מקרים כאלה, יש לתקן את החוק ולהורות על שינוי הברקוד כשמקטינים את האריזה על מנת לאפשר לצרכנים לדעת את המחיר האמיתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה